vegmo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Vi har nettopp fått ny PC i huset men får den ikke til å boote fra cdén med operativsystemet. Får meldingen "Disk boot failure. Insert system disk and press enter. Har prøvd med tre ulike Windows XP cd`er som har fungert godt på andre maskiner. Flott hvis noen har tips Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Gå inn i bios å sjekk hva som står som first boot device. Det bør stå: 1. Floppy 2. CD 3. HDD Lenke til kommentar
vegmo Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Maskinen var satt opp slik. Forsøkte å endre rekkefølgen til 1. Cd uten at dette hjelp. Lenke til kommentar
vegmo Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Tenkte å prøve å boote fra en diskett men klarer ikke å finne hvordan jeg lager en oppstartdiskett på annen maskin med xp. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du finner alle mulige slags bootdisker på http://www.bootdisk.com. En guide om hvordan du installerer XP med disketter, inkl. hvor du finner disse diskettene, finner du på denne linken. Lenke til kommentar
ivo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Er du sikker på at CD/DVD-spiller fungerer? Hva med kablene? Står de skikkelig i? Finner maskinen spilleren i BIOS? Kan jo være en defekt spiller...? Lenke til kommentar
vegmo Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hvor i BIOS ser jeg om maskinen finner spilleren? Lenke til kommentar
ivo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Husker ikke helt i forbifarten, men den skal stå listet opp sammen med hardisk(er) mm. Skal ikke være vanskelig å finne når du er inne i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå