Gå til innhold

Meget høt tempratur på i7 2600k? (løst)

Anbefalte innlegg

Hei

PCen kjører intel i7 2600k på et asus p8z68D hovedkort, standard oppsett(3.4 -> 3.8 GHz). Vcore er maks 1.192. På den gamle i7 og asus p8p67 hk lå jeg jevnt på 40-50, maks 60 grader i load(kun sjekket under spill som bf3), mens nå er jeg oppe i 85 grader(prime95). Har brukt samme CPU-vifte, men har byttet kabinett.

Så at Tcase var satt til 72.2 grader, men Tcase er vel ikke kjernetemperaturen som jeg faktisk måler på. PCen låser seg ikke selv ved lenge kjøring på 85 grader med prime95. Men det er kanskje ikke så sunt for systemet i lengden?

Uten å tenke over det la jeg på en gammel kjølepasta. Kan det tenkes at pastaen rett og slett har gått ut på dato og at det å bytte fikser problemet?

Spør så klart grunnet at jeg har lyst til å klokke den opp til 4.0 - 4.3, og om jeg i så fall kanskje må ha en annen kjøler.

Edit: Kjøleren jeg har nå: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649598 - NZXT HAVIK 140 CPU Kjøler

post-4992-0-71178800-1321055428_thumb.pngpost-4992-0-19577600-1321055227_thumb.png

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsning: Viste seg at det var en skrue som festet en kjøleblokk til hovedkortet som kom i veien for platen på baksiden av hovedkortet. Dette hadde jeg ikke fått med meg, så den fikk altså ikke helt riktig vinkel på monteringen. Dette vil vel da gjelde alle Asus P8Z68 HK og denne kjøleren i alle fall! =)

Nå er jeg nede i 57-59 ved maks load.

Igjen: Takk for hjelpen arni90

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...