Gå til innhold

PCidiot trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er veldig mange som skal kjøpe seg ny PC etter at battlefield 3 kom ut. Vel, jeg er en av dem. Jeg er jo en komplett dataidiot når det kommer til hardware. Jeg prøver å lære men jeg er tydeligvis som jenter flest når det gjelder data, helt på jordet.

Ok, det eneste jeg har skjønt etter å ha lest diverse tråder, er at jeg bør ha 6 kjerner og gjerner to skjermkort. Yes, jeg trenger litt hjelp her. Kommer hovedsakelig til å bruke pcen til gaming og jeg har lyst å spille med full grafikk for engangsskyld og uten lag!!

Er det mulig å få en god nok pc til en, tja 10.000 kr?

Jeg vet de fleste anbefaller å bygge selv, men jeg er håpløs så DET er uaktuelt.

Kan noen anbefalle meg en god gaming pc? Eller gi meg noen tips til hva jeg bør se etter?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

sjekk ut denneMin lenke

Bf3 edition..

Den funker sikkert bra, men det er i utgangspungtet dårligere enn PCen jeg hadde planlagt å kjøpe (tror jeg..)

Jeg tenkte å kjøpe denne:

Antec Twelve Hundred Gamer Case

Chieftec Super 750W CFT-750-14CS

ASUS M4N98TD EVO, Socket-AM3

AMD Phenom II X6 1100T Black Edt.

Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

Sony DVD-brenner AD-5280S intern

Vil ikke den kunne kjøre battlefield mer smooth enn den du linket?

Jeg kommer jo ikke BARE til å spille battlefield og det more cores the better... Eller? :p

Lenke til kommentar

Veldig kurant å kjøre sli og nvidia, og AMD prosessor på AM3 enn så lenge. Kommer nok til å være det beste du får i stasjonær på veldig lenge.. som faktisk er støttet i software som dukker opp..

Du kan vurdere om du kanskje burde legge på en 500-lapp, og kjøpe et AM3+ hovedkort. Kan tenkes at du kan oppgradere noe veldig om et år eller to for veldig lite penger. AM3+ er kompatibelt med AM3/Phenom, så ikke noe problem der.

Lenke til kommentar

Når du sier at du trenger 6 kjerner på CPUen vet jeg ikke hvor du har hørt det fra, men den beste CPUen på markede for gamere en 4 kjerner nemlig i5-2500k. Har du lyst til å overclocke CPUen? I så fall kjøp en 3. part kjøler som Coolermaster 212+ eller no. Hviss ikke er i5-2400 et bedre valg for deg:)

Hviss du skal spille BF3 ville jeg vurdert HD6950 2BG, tror de skal være bedre.

Lenke til kommentar

den beste CPUen på markede for gamere en 4 kjerner nemlig i5-2500k.

Dette er vel ikke 100% korrekt? Til prisen kanskje, men ikke den beste på markedet for gamere.

Kan du nevne en som er bedre?

Er du seriøs nå, eller troller du?

Hva med i7-2700K?

Eller den jeg har: i7-980 Extreme ed.?

Lenke til kommentar

Bare et tips... GTX 560 Ti har bare 1GB videominne. BF3 på ultra / alt på max bruker mer en 1GB videominne, og da må skjermkortet swappe texturer til ram osv noe som føler til veldig lav FPS.

Jeg vet.. jeg har og gtx 560 sli :) i denne maskina finnkode=31631787

Takk for svar! :-) Hvor mye videominne bør jeg ha? Selv om de bare er 1GB, vil jeg få lav FPS hvis jeg har to stk 1GB skjermkort?

Lenke til kommentar

For det første sier jeg at det den beste til GAMING, ikke redigering. HT er en ulempe når du gamer, for du kan ikke få like stabil eller god overclock. Hvorfor kjøpe en gamlere generasjon?

For det første så var trådstarter ikke akkurat dataguru, så OC tror jeg vi skal glemme.

Hvis det eneste kriteriet for CPU-kjøp er OC, så lykke til med det. Å kjøpe CPU som man må klokke fra dag 1 for å oppnå bra ytelse er for meg det samme som å kjøpe en Ferrari med Golf motor. (som man kan tune slik at ting ikke blir heelt håpløst, men fremdeles er en golf motor).

Da kjøper jeg meg heller en CPU som jeg ikke trenger å OC, fordi den er kraftig nok lang tid framover enda. MEN Som jeg en dag, hvis jeg trenger mere ytelse kan lett overklokke.

Når det gjelder gamlere gen. så er det kun fordi Sandy Bridge arkitekturen fremdeles ikke er optimal for Gamere (mainstream), før Sandy bridge-E kommer. DA blir det morro!

i7-3960X, med LGA2011 OG 4 kanals minne! GAME ON!

Lenke til kommentar

For det første sier jeg at det den beste til GAMING, ikke redigering. HT er en ulempe når du gamer, for du kan ikke få like stabil eller god overclock. Hvorfor kjøpe en gamlere generasjon?

For det første så var trådstarter ikke akkurat dataguru, så OC tror jeg vi skal glemme.

Hvis det eneste kriteriet for CPU-kjøp er OC, så lykke til med det. Å kjøpe CPU som man må klokke fra dag 1 for å oppnå bra ytelse er for meg det samme som å kjøpe en Ferrari med Golf motor. (som man kan tune slik at ting ikke blir heelt håpløst, men fremdeles er en golf motor).

Da kjøper jeg meg heller en CPU som jeg ikke trenger å OC, fordi den er kraftig nok lang tid framover enda. MEN Som jeg en dag, hvis jeg trenger mere ytelse kan lett overklokke.

Når det gjelder gamlere gen. så er det kun fordi Sandy Bridge arkitekturen fremdeles ikke er optimal for Gamere (mainstream), før Sandy bridge-E kommer. DA blir det morro!

i7-3960X, med LGA2011 OG 4 kanals minne! GAME ON!

Les inlegget mitt en gang til du :)Og mener du at i5-2500k ikke er bra for gaming?

Lenke til kommentar

Bytt ut prosessoren din til hva Xenon69 anbefaler (dvs. i5-2500K hvis du tenker å overklokke, i5-2400 hvis ikke), samt et hovedkort til denne sokkelen (LGA-1155).

Oppsettet conflict linker til i tredje post er et godt utgangspunkt for et bygg, siden du har mer å rutte med enn budsjettet på det bygget kan du investere i bedre skjermkort.

Prisene på snurredisker har skutt i været i det siste på grunn av flom. Et forslag er da å kjøpe en SSD nå, og heller kjøpe lagringsdisker senere når prisene har sunket litt (når dette skjer aner jeg ikke).

Om du ikke har lyst på SSD bør du bytte harddisken i forslaget ditt da denne er en lagringsdisk (Green), og derfor noe treg.

Samsung Spinpoint F3 eller Western Digital Black er bedre enn den du har valgt for OS/spill.

-Deluze

@Kimma16

Du tuller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...