Gå til innhold

Enchanting og smithing-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ha et fyllt soulgem, så er det bare å holde markøren over våpnet i inventory og trykke T (på PC, eller hva nå knappen er på konsoll). Da blir du spurt hvilket soulgem du vil bruke. Styrken på ladningen avgjør hvor mye magi du fyller opp med. (Så om du har et grand soul gem med bare petty soul i seg, så får du bare petty ladning.)

Du kan også bruke fyllte soulgems til å enchante, da må du til et slikt bord et sted, og du må kunne magien du vil legge på. Den lærer du ved å ødelegge et item som har magien. Det sier seg selv at det lønner seg å ødelegge svake våpen og rustning, og bruke dem på sterke. Et våpen eller rustningsdel kan i utgangspunktet bare ha én magi, og du kan ikke bytte, så tenk før du legger dem på i starten. Senere, når du har nok smedkunnskaper til å lage sterke våpen selv, er det ikke så farlig.

Geir :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, Black Star of Azura skulle nok gjøre nytten. Har brukt enchantments på våpen før (liker bedre at sverd og økser fyller soulgems istedenfor at jeg skal bruke Soul Trap, for det er noe jeg ALLTID glemmer), men hvordan jeg fylte dem opp igjen etter gitt antall ganger var gått meg hus forbi.

Takk igjen :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke enchantet så mye i Skyrim fordi jeg har vært for opptatt med å hogge ned andre levende vesener. Så la oss si at jeg finner en ring med +15 Magicka og dechanter den. Kan jeg da enchante ett sverd med noe mer enn +15 Magicka? Kan jeg gjøre det til +20?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke enchantet så mye i Skyrim fordi jeg har vært for opptatt med å hogge ned andre levende vesener. Så la oss si at jeg finner en ring med +15 Magicka og dechanter den. Kan jeg da enchante ett sverd med noe mer enn +15 Magicka? Kan jeg gjøre det til +20?

Ja, men det krever høyere skills i Enchantments. Bruk gjerne perks og potions i samme slengen. Av en eller annen merkelig grunn kan ikke jeg enchante hva jeg vil på hvilken del av utstyr jeg vil, dvs at det er mulig du må enchante apparel med +magika og ikke weapon. Mulig jeg tar feil her, men hvis du vil ha det på en spesiell måte, kjør en save før du setter i gang.

Lenke til kommentar

Apparel kan ikke enchantes med spells (life drain, soul trap, fire damage, etc), mens våpen ikke kan enchantes med skill increase eller andre bonuser.

Om du har 100% i enchanting skill og alle 5 rankene av den første perken, samt bruker en grand soul gem, så får du maks ut av enchantmenten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du lærer ved å disenchante i dette tilfellet er å gi noe +magicka, hvor mye du får på objekter du enchanter er avhengig av skillen din, størrelsen på soul gem'en og evt andre bonuser. Hvor stor bonusen er når man disenchanter er ubetydelig.

Lenke til kommentar

Lag iron daggers/leather bracers. Enchant alle.

Du får kjøpt masser av soul gems i Mages College.

Enchant med Banish(evt. Paralyze) så tjener du fett på det også. Banish øker verdien fra 4 septims til 2000+ septims(Paralyze 400-1000 septims).

Noen som har lyst til Skrive detaljert hvordan dette gjøres. (sliter med at jeg går i minus da kjøpe gems er dyrt :-\).

1. Forge Iron Dagger

2. Grinding Stone opp til Exquisite

3. (?)

4. (?)

osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...