andrvas Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi diskuterer enchanting og smithing, føler begge er relatert til hverandre, så derfor lager jeg én tråd. Har noen ting jeg lurer på som jeg håpet dere andre kunne hjelpe meg med, først, hvordan gjør man om ore til ingots? Og for det andre, når jeg skal enchante enkelte ting, så viser det først f.eks 8% forbedring, og når jeg velger utstyret som skal enchantes faller det ned til 1%, hver gang. Bug, eller noe jeg har gått glipp av? Spiller forøvrig på PC... Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Har ikke fått laget ingots enda selv, men ifølge guiden min trenger man en "smelter". Har ikke funnet noen i startbyen, de er nok mye mer vanlige i de store byene eller på spesifikke lokasjoner vil jeg tro. Lenke til kommentar
Stisolb Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Ingots lager du med en smelter som finnes ved de fleste blacksmiths i storbyene. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Ingots lager du med en smelter som finnes ved de fleste blacksmiths i storbyene. Takk, fant en i Whiterun Lenke til kommentar
Dimas Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Og for det andre, når jeg skal enchante enkelte ting, så viser det først f.eks 8% forbedring, og når jeg velger utstyret som skal enchantes faller det ned til 1%, hver gang. Bug, eller noe jeg har gått glipp av? Spiller forøvrig på PC... Dette kommer vel ann på hvilken soul gem man bruker, større soul gem = bedre enchant Edit: Noen som vet om dragon bones og scales kan brukes til noe senere? Kvier meg litt for å selge de, selv om jeg egentlig trenger pengene, tunge er de jaggu også... Endret 12. november 2011 av Dimas Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Og for det andre, når jeg skal enchante enkelte ting, så viser det først f.eks 8% forbedring, og når jeg velger utstyret som skal enchantes faller det ned til 1%, hver gang. Bug, eller noe jeg har gått glipp av? Spiller forøvrig på PC... Dette kommer vel ann på hvilken soul gem man bruker, større soul gem = bedre enchant Edit: Noen som vet om dragon bones og scales kan brukes til noe senere? Kvier meg litt for å selge de, selv om jeg egentlig trenger pengene, tunge er de jaggu også... Smithing kan lage dragonbone/scale armor. Spar det til det om du har planer om å lvle smithing. Problemer med plass? Lagre de i en kiste ett eller annet sted du har et rom. Lenke til kommentar
Zpectro Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Bra måte å lvle smithing rask på er å kjøpe all leather/iron ingots og spam iron daggers. Får ganske mye lvler da hvis du har warrior stone i tilleg =) Lenke til kommentar
oldgiffer Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Bra måte å lvle smithing rask på er å kjøpe all leather/iron ingots og spam iron daggers. Får ganske mye lvler da hvis du har warrior stone i tilleg =) Powerleveling kan også gjøre spillet VELDIG vanskelig. Dersom du spammer iron daggers, og ender opp med level 100 i smithing, så er du fortsatt ikke noe bedre i nærkamp/magi av den grunn. Da kan du fort ende opp med at fiender blir for vanskelige, og ende opp med å måtte skru ned vansklighetsgraden. Lenke til kommentar
Zpectro Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Bra måte å lvle smithing rask på er å kjøpe all leather/iron ingots og spam iron daggers. Får ganske mye lvler da hvis du har warrior stone i tilleg =) Powerleveling kan også gjøre spillet VELDIG vanskelig. Dersom du spammer iron daggers, og ender opp med level 100 i smithing, så er du fortsatt ikke noe bedre i nærkamp/magi av den grunn. Da kan du fort ende opp med at fiender blir for vanskelige, og ende opp med å måtte skru ned vansklighetsgraden. Fiender scaler ikke med lvl så vidt jeg vet. Jeg gjorde det uten problemer. Men det tar både tid og penger og spamme iron daggers også Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Jeg mener å huske at enkelte "bosser" scaler med noen levels i pluss minus. Jeg har selv levlet pick pocket til 100 uten nevneverdige boss-problemer. Det værste jeg var borti var en boss-kamp hvor det dukket opp en drage i tillegg. Da sleit jeg litt, og mista bikkja mi, men tok dem begge to til slutt. RIP Vigilance Endret 15. november 2011 av Naken_Greve Lenke til kommentar
Zpectro Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg mener å huske at enkelte "bosser" scaler med noen levels i pluss minus. Jeg har selv levlet pick pocket til 100 uten nevneverdige boss-problemer. Det værste jeg var borti var en boss-kamp hvor det dukket opp en drage i tillegg. Da sleit jeg litt, og mista bikkja mi, men tok dem begge to til slutt. RIP Vigilance Hvor lang tid tok det å maxe pickpocket? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Brukte vel et par timer med iherdig pick pocketing. Etter hva jeg har skjønt så stiger skillen mer når verdien av det du stjeler er høy, pluss at den stiger mer om du har liten sjanse for å klare det. Mitt tips: Finn en trainer i pick pocket -> train pick pocket 2 ganger -> pick pocket tilbake pengene (og evt. andre gjenstander) -> repeat. Mye penger vanskelig å stjele. Selv er min rekord på 1860 gull med 23% sjanse for å klare det. Endret 15. november 2011 av Naken_Greve Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Mitt tips: Finn en trainer i pick pocket -> train pick pocket 2 ganger -> pick pocket tilbake pengene (og evt. andre gjenstander) -> repeat. Mye penger vanskelig å stjele. Selv er min rekord på 1860 gull med 23% sjanse for å klare det. Konge tips! 1 Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Er det helt umulig å fjerne og/eller forandre enchants? Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Noen som vet enkle måter å finne Greater/Grand/Black soul gems? =) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 I Mages College er det 4-5 personer som selger mange forskjellige soul gems. Både fulle og tomme. 1 Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Noen som vet enkle måter å finne Greater/Grand/Black soul gems? =) Dwemer ruins. Det kryr av dem der, selv om man må kjempe litt for godsakene. 2 Lenke til kommentar
Black-March Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Noen som vet enkle måter å finne Greater/Grand/Black soul gems? =) Kjøpe eller stjele, finner vanligvis en eller 2 hos potion vendors. Og selvfølgelig winterfell college. Ellers har du Black Star of Azura (Infinite Refill Soul Gem) quest item du kan skaffe i en quest litt sør for winterfell. Må nevnes at i kombinasjon med feks Mace of Molag Bal (Steal soul on hit) så trenger du ikke gjøre mer enn å drepe en ca 100 bandits for å gå fra 15-100 enchanting. Og ALLE humans gir Grand Souls, igjen reusable så drep human. Gjør uberenchant, drep human, ny uberenchant (eller weapon recharge som også gir skill, spesielt når du bruker en grand soul da gir det nesten ett helt skill point per soul) Endret 21. november 2011 av GBBerg Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hmm, er litt "redd" for å putte inn perks i smithing for tidlig, men på den andre siden suger mitt armor bigtime, bruker suprior steel set i en lvl av 20. Hvor mange perks må man putte inn for å åpne smithingen opp til Dragon\Daedric? Regner med at dette er det absolutt beste og at dragon scales\bones brukes til dette? Jeg spiller 1-hand warrior, og vil ikke "miss-perk" mer, da jeg har bummet litt i starten med lockpick\pickpocket og 2 hand+ sneaking... vill ikke ende opp some en semi character heller men smithing er vell noe alle klasser har plass til? På forhånd thanks for tips. Spammer for øyeblikket iron daggers som fy Lenke til kommentar
Bertram2k Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Godt tips, før man skal enchante stuff, drikk potions som gjør enchants mere effektivt. Har ikke funnet items/enchant som gjør det enda, men det fins kanskje. Jeg gjorde i alle fall det og mekket meg deretter fullt sett (hansker, chest, ring, neck) med +% til smithing, deretter ned og improve utstyr (her også med potion som increaser smithing). ca 330 armor med light armorset (3 dragon pieces og en maske), med bare 1 perk i light armor og 1 perk i 25% mere armor for bare light på alle slots. Med ytterligere perks der dinger man _lett_ 500 vil jeg påstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå