phpmyadmin Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Noen som har en bra registrerings kode ? og jeg må vite hva jeg skal skrive i "phpmyadmin" for at den skal fynke. Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det hadde vært fint om du kom med litt mere informasjon Lenke til kommentar
phpmyadmin Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 er ikke så mye mer å si, trenger en registrerings kode. form og registrerings koder. eg må og vite ke eg ska skriva i "phpmyadmin" får at eg ska få det te å fynka. Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 hva er det du skal registrere? brukere til et forum eller spill, nettbutikk, logg, meldinger, e.l. ? Lenke til kommentar
phpmyadmin Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 bare en basik side eg har lagt. så eg vett ikkje ennå. Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Da må du først opprette en database i phpmyadmin og lage en tabell inni den databasen. Inni tabellen må du lage felter Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Du veit ikke hva du skal ha, men du lurer på hvordan du skal plotte det inn? Det gir jo mening.. Basic oppsett av brukerregistrering: - Databasetabell kalt 'brukere'/'users' el.l. med kolonnene: * brukernavn * navn(?) * epost * passord (sha1) * evt. salt (google it) - HTML-form med POST, sendes til side1.php - side1.php henter alt som er skrevet inn vha. $_POST-arrayet. Kobler til database (mysql_connect f. eks). Legger inn data med query-funksjon. Husk å kryptere passord - Done med registrering - For innlogging; sjekk om brukernavn og sha1('passord') query returnerer mer enn 0 rows fra DB, da veit du at en slik brukerfinnes - Bruk sessions for innlogging, IKKE cookies aleine Finnes mange guider på det her, dette er bare røft satt opp. Å skrive koden for deg gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå