Anskar Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 «Nummeret er midlertidig stengt etter abonnentens anmodning.» Dette er hva de hører de som prøver å ringe meg på mitt mobilnummer i dag. Det er bare det at jeg har ikke rettet noen slik anmodning til Telenor. Hva kan ha skjedd? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Tror du ikke Telenor vet det bedre enn oss? Prøv 09000 (mobil) eller 05000 (fasttelefoni). De kan sjekke om du har noen sperrer på abn ditt med få tastetrykk. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Sist jeg ringte 09000 kostet det kr 79,36 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Oj, det var jo ille. Jeg jobbet på kundeservice nesten ett år for mange år siden. En snodig type var den som bare reiv av seg kjeft i 5 minutter fordi han hadde ventet så lenge i kø, og at det var så dyrt å ringe kundeservice..men han brukte 5 minutter på å kjefte på MEG før han kom til saken sin Smart. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Sist jeg ringte 09000 kostet det kr 79,36 Blir ikke det over 114 minutter på en samtale? Her er det ugler i regninga. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Man blir jo satt fram og tilbake mellom folk som heller ikke kan svare, men at det var over 1,5 t er umulig, høyden 15-20 min. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hvor mye kan du ha tapt på å være uten telefon et døgn da? Vs hele 80 penger? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Hvor mye kan du ha tapt på å være uten telefon et døgn da? Vs hele 80 penger? Ikke 50 småpenger en gang. Men de svarer nok på mailen jeg sendte om en dag eller tre. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Jepp de skal det, det er egne folk på KS som bare besvarer mail, og andre som bare besvarer telefoner. De får inn mailene fortløpende i systemet sitt. De som har jobbet lengst får "fri" fra telefonene for å jobbe med mailer noen dager i uka. Endret 14. november 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Jepp de skal det, det er egne folk på KS som bare besvarer mail, og andre som bare besvarer telefoner. De får inn mailene fortløpende i systemet sitt. De som har jobbet lengst får "fri" fra telefonene for å jobbe med mailer noen dager i uka. Men Telenor er ingen enkel leverandør da, dessverre, nesten like tungrodd som gamle Sovjetunionen enkelte ganger ... føles i alle fall slik. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Men det skal vel ikke koste penger å ringe kundeservice for å få fikset opp i noe du ikke er skyld i selv? Mener å huske jeg har lest noe om dette et sted, men finner ikke noe om det i farta.. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Telenor har svart på mail i dag; kan si det sånn at jeg er ikke fornøyd med svaret, og har stilt to nye spm jeg håper å få svar på i morgen. Det virker i øyeblikket som de har tatt seg til rette, begått selvtekt, som det heter, så får vi se i morgen om jeg velger å fortsette som telenorkunde eller ikke. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 De har sperret nr ditt pga en ubetalt regning, mao? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 De har sperret nr ditt pga en ubetalt regning, mao? Nei. Det er snakk om et sk kontantabonnent. Men jeg vil se hviklet utspill de nå kommer med før jeg gir ytterligere detaljer i saken. Det kan jo vise seg bare å være enn feiltolkning, og uansett er saken av bagatellmessig art. Det jeg likevel henger meg opp i er at de har gjort dette uten å informere meg, det synes jeg ikke er helt stuerent. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det er ganske vanlig at folk klager på stengt kontantkortabn. Fordi de ikke leste kontrakten de skrev under når abn ble tegnet. Det står det at telenor stenger inaktive abn som har vært ubrukt i 13 mnd. Telenor kan ikke ta skylden for at folk ikke leser hva de skriver under på., Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Det er ganske vanlig at folk klager på stengt kontantkortabn. Fordi de ikke leste kontrakten de skrev under når abn ble tegnet. Det står det at telenor stenger inaktive abn som har vært ubrukt i 13 mnd. Telenor kan ikke ta skylden for at folk ikke leser hva de skriver under på., I "kontrakten" min står det 15 mnd, og det har jeg lest. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Problemet pleide å være at kunden skyldte på Telenor for at DE ikke hadde lest den delen om automatisk stenging etter 15 mnd. Men når du signerer på abonnementet har du faktisk signert en kontrakt, enten du tror det eller ikke. Jeg opplevde hvertfall sånne samtaler noen ganger i min tid på Telenor Kundeservice for mange år siden. Kundene tror at siden de ikke har lest noe, så er det ikke deres feil at de ikke vet noe om det heller. Endret 15. november 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Problemet pleide å være at kunden skyldte på Telenor for at DE ikke hadde lest den delen om automatisk stenging etter 15 mnd. Men når du signerer på abonnementet har du faktisk signert en kontrakt, enten du tror det eller ikke. Jeg opplevde hvertfall sånne samtaler noen ganger i min tid på Telenor Kundeservice for mange år siden. Kundene tror at siden de ikke har lest noe, så er det ikke deres feil at de ikke vet noe om det heller. Men jeg er kjent med at f eks Netcom sender ut varsel i form av et postkort med beskjed før de går til noe så drastisk som å stenge et abonnement. Det handler jo litt å behandle en kunde med respekt i stedet for å ty til selvtekt. Netcom har for sin del 12 mnd uten opplading av ringebeløp som sin frist. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Man vil vel ikke få den meldingen nevnt i førstepost om abonnementet blir stengt pga inaktivitet? Det er vel ikke å anmode om å få abonnementet stengt? anmodeverb trans. anmode ( v1) [ˈɑnmuːdə] be om, oppfordre Sitat fra no.thefreedictionary.com. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har fått sms fra djuice/telenor når det er 14 dager til kontantkortet skal stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå