hws902 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hei! Tidligere i år kjøpte jeg en hp laptop fra komplett.no, denne maskinen er for øyeblikket på reparasjon for tredje gang, med samme problem hver gang. De to første gangene gikk selve reparasjons operasjonen relativt smertefritt, hvor den kom tilbake etter litt over to uker. Nå har maskinen vært på reparasjon siden 2.oktober, og det er ingen tegn til fremgang. Hver gang jeg har ringt dem opp for å høre om fremgangen, har jeg alltid fått den samme beskjeden, om at de fortsatt venter på en ny skjerm. I følge service avdelingen til hp, har de fortsatt ikke fått noen leveringstid på skjermen. Så spørsmålet mitt er; Må jeg rett og slett bare vente? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Nei! Om avhjelp (reparasjon eller omlevering) tar urimelig lang tid, kan du kreve heving av kjøp. Forbrukerrådet har uttalt at 4-5 uker er innenfor rimelig tid, men i tillegg til at du nærmer deg denne fristen, så har jo PC'en vært inne til reparasjon for samme feil to ganger før. Jeg ville skrevet en e-post til butikken, der du krever heving av kjøp om de ikke utfører avhjelp innen en uke. Du skal da få tilbake den summen du opprinnelig betalte for PC'en. Forhandleren kan trekke deg for bruksfradrag, men da skal du kunne kreve renter fra kjøpsdato. I praksis blir det stort sett samme sum, så det praktiseres sjelden. I utgangspunktet kunne du krevd heving av kjøp allerede ved innlevering av PC'en, ettersom det er tredje gangs reparasjon for samme feil. Forhandler har da kun rett til å sende PC'en inn til verksted for å få et uttalelse fra verksted på at det er samme feil. Men dette må kreves ved innlevering. Derfor må du bruke lovteksten angående "urimelig tid" i dette tilfellet. Dette forutsetter selvsagt at det ikke er en selvforskyldt skade. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå