toazty Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 skal bygge en pc, men er en stund siden jeg bygget sisst, og er ikke helt oppdatert , men har prøvd å lese meg opp litt på komponentene. men har nå satt opp et oppsett vil gjerne har tilbakemeldinger på DETTE håper dere kan komme med noen forslag til hvordan jeg kan spare litt penger, har egentlig et budsjett på 10K, lurer også på om jeg skal droppe ssd'en Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 - Per dags dato er ikke 16gb ram nødvendig. - Er du avhengig av Blu-ray leser? Hvis ikke kan du spare noen hundrelapper på å drite i det. - Usikker på valg av harddisk. Green Series har, om jeg husker riktig, et frynsete rykte. - SSD er i mine øyne verdt pengene. - Det eksisterer mange z68-hovedkort til betydelig lavere priser. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 va så rå billig med den ramen, men ser jo det at jeg kan spare et par hundrelapper der, BD spiller trenger jeg, må ha noe å spille av BD filmene på z68 HK å anbefale eller skal jeg bare ta til takke med et p67 Lenke til kommentar
Tjostolf Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 F.eks disse RAM-brikkene gjør jobben, da sparer du litt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649839 Når du først skal bruke såpass mye penger på ny maskin, så anbefales SSD. Pc'en vil oppleves som betydelig raskere, og denne er kurant: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630674 Om du ikke har store umiddelbare plassbehov, ville jeg heller kjøpt SSD nå, og ventet litt med vanlig harddisk til prisene faller. 2 Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Eneste jeg reagerer på er HDD, Green Series er ganske treg i forhold til f.eks Black Series(?). Den går litt i dvale hvis den ikke brukes, greit å ha som en ekstra lagringsdisk for store filer (filmer), men ikke som en primærdisk. Sleng på en SSD på 60/80/120 GB i tillegg så er den bedre. Kanskje en litt bedre CPU kjøler, har ingen erfaring med den så skal ikke si for mye der. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 https://prisguiden.no/liste/129059 sånn då har jeg endra litt på oppsettet. noen som vil ta en titt nå? droppa ssd'en den cpu vifta har jeg hatt før, helt grei, noen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Er en god del demovarer hos komplett med både z68 og p67. På enkelte kort kan du spare mange hundre kroner. Angående ram: Hvorfor ikke oppgradere til mer ram ved en senere anledning (les: når det blir hensiktsmessig)? F.eks til 2x8 GB på toppen av 2x4 for totalt 24GB. Alt i alt er det mange muligheter til å spare inn noen kroner her og der. Eksempelvis billigere kabinett, mindre harddisk, rimeligere skjermkort (560Ti), mindre ram som nevnt, drite i ekstra prosessorvifte da det allerede medfølger, vente med SSD til senere, rimeligere hovedkort, rimeligere strømforsyning - du skjønner hvor jeg vil. Med alt fra Komplett, havnet jeg på 7482kr uten SSD. - mindre harddisk (prisene er stive nå for tiden) - Kabinett på tilbud - strømforsyning på tilbud (850w) - 560Ti-skjermkort (1GB minne) - demovare på hovedkort, z68 edit: Husk det er mange produkter du har valgt som er billigst hos Amentio. Vil på det sterkeste fraråde deg til å legge igjen så mye som en krone der. Foreslår DustinHome eller Komplett som butikk. Kjøper du alt på en plass vil du også spare en del kroner i frakt. Bor du nært et PickUp-point, koster det 69? kroner for levering. Endret 11. november 2011 av Lacim Lenke til kommentar
Tjostolf Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Tror du bør ta en ny titt i prisguiden til den hardddisken du har valgt... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 ser den nå, blir en 1tb versjon av den samme tror jeg, har noen harddisker og eksterne harddisker som jeg kan bruke som musikk og film lagring. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jobb fra en eller to nettbutikker som Netshop, Dustin, MPX eller Komplett Blackwidow Ultimate kan jeg ikke anbefale, jeg er på mitt andre nå og jeg har fått et problem med en tast igjen! Neste for meg blir Nok Corsair K60. SSD må du ha med. Ingenting vil merkes bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå