Normalperson Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg er på leting etter ny router og har igrunn ikke så veldig mye peiling på dette emnet. Router som er i drift nå har blitt alt for ustabil(Belkin N1 Vision). Har for tiden sett på denne: D-link DIR-855, men sliter med å finne noen tester av denne routeren, og de jeg finner er ikke så veldig innholdsrik. Noen som vet om dette er en god router? D-link DIR-645 har også blitt nevnt som et alternativ, den er noe billigere men jeg er ikke særlig overbevist om at dette er en router jeg bør kjøpe. Info om bruk: Spiller en del spill, battlefield, Call of duty osv.. Laster ned både serier og filmer i ny og ne. vi er 4 personer på nettverket 3 av 4 spiller eller laster ned mye. Er på utgikk etter noe som er stabilt men samtidig har god ytelse, er rask. Håper noen har forslag å komme med, kan også foreslå andre routere om dere ønsker.. Jeg har ikke tenkt å vente så veldig lenge så håper noen kan ta seg tid til å svare raskt, orker ikke restarte routern 100ganger om dagen (satt på spissen). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Asus RT-N56u er veldig rask og stabil. Styr unna D-link. Endret 11. november 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hvis du med 'laster ned' mener BitTorrent, så trenger du en router som takler mange samtidige 'connections'. www.smallnetbuilder.com har gode oversikter over sånt. Se f.eks. her, eller her, eller velg en annen 'benchmark' i listen for å se resultatene. Ellers vil du finne folk som aldri har kunnet fordra D-Link, og folk som bare har hatt gode erfaringer med D-Link, og ut fra det kan man vel konkludere at det kan være kvalitetsforskjeller mellom ulike D-Link-routere og at erfaringene også kan avhenge av det nettverksutstyret har man tilkoblet routeren. (Tilsvarende historier kan man høre om de fleste merker.) (Jeg har en D-Link DGL-4500 og er happy med den. Den er tilkoblet en Altibox hjemmesentral og jeg har aldri behøvd å restarte den.) Lenke til kommentar
Normalperson Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Takk for de raske svarene sålangt ska ta en titt på forslagene deres nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå