Gå til innhold

Alienware m17x eller Multicom kunshan P170?

Alienware m17x eller Multicom kunshan P170?  

12 stemmer

1. 1. Alienware m17x eller Multicom kunshan P170?

• Alienware m17x
    • Multicom kunshan P170

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sett etter en bærbar/slepbar pc i noen måneder nå og sporet meg ned til 2 valg:

ael5k1.jpg

Multicom kunshan P170:

- 17.3" full-HD LED skjerm 1920x1080, matt

- INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- INTEL SSD 510 120GB (til operativsystem)

- 250GB SATA 5400RPM (til lagring)

- AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

Totalt 17 136,-

(Alternativt bytter jeg bort SSD og 250GB harddisk mot 1 stk Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 500GB 7200rpm HDD + 4GB SSD. Totalpris: 15 977,-)

119mfir.jpg

Alienware m17x:

- Alienware M17x Stealth Black

- Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)

- Windows® 7 Home Premium, 64-biters, Norsk

- 2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M

- 8192 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 4096]

- 500GB Momentus XT Solid State Hybrid Drive

- 44 cm(17,3") WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD-skjerm

- Killer™ Wireless-N 1103 - EUR

- Dell Wireless 375 Bluetooth-modul

- 1 års på stedet service, neste arbeidsdag inkludert på din nye PC

- Steam®-klient og Portal™-spill, fabrikkinstallert

Totalt: 18 540,-

Budsjett: 20K (så det er rom for forandringer i setupen, selv om jeg syns 20k er litt i meste laget.)

Så kommer spørsmålene:

1. SSD med lagrings disk eller en hybriddisk alene? hva er din/deres tanker rundt dette?

2. 8GB ram 1333MHz eller 8GB ram 1666mhz? hvor store er forskjellene her?

3. Alienware har hatt dårlig techsupport rykter, og det mest vanlige problemene er at grafikkortet svikter, blåskjerm, svartskjerm og at den henger seg opp. Hva er deres synspunkter rundt dette, og hva har dere opplevd? Dette er veldig viktig for meg, siden jeg vil ikke betale 20k for noe som svikter etter ett år.

Jeg har en 4 år gammel hp compaq 6715b, dual core, 2g ram, 64bit, amd turion 64 x2 mobile tech, 2ghz. Denne har fungert strålene i 4 år som en film, spill og dokument pc på lavt nivå. Denne har aldri hatt noe annet en svartskjerm hvis den blir for varm. Pålitelig som bare det. Aldri trengt å formatere den heller.

Så spørsmålet er om multicom/alienware er like pålitelig og holdbar? at de går knirkefritt forventer jeg selvsagt ikke.

Utstyrsmessig syns jeg både m17x og p170 er svært gode, og utseende er appellerende på begge. At de klarer oppgavene de er ment for er det heller ikke noe tvil om.

Men kommer de til å holde seg mange år fremover?

Er noe uklart, eller trenger dere mer info... så er det selvfølgelig bare å spørre!

Endret av LordGarthAgarwen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha gått for Multicomen, syns den ser mye bedre ut. Broren min har den og han er kjempe fornøyd med den. Det jeg har hørt om Alienware er at de er veldig dyre for det de egentlig er vært. Til Multicomen så har du SSD og harddisken så kjøper du ekstern DVD-Rom vis du trenger.

Det er sikkert ett lite pluss for meg med multicom siden jeg bor ikke langt i fra de :p

Lenke til kommentar

Jeg ville ha gått for Multicomen, syns den ser mye bedre ut. Broren min har den og han er kjempe fornøyd med den. Det jeg har hørt om Alienware er at de er veldig dyre for det de egentlig er vært. Til Multicomen så har du SSD og harddisken så kjøper du ekstern DVD-Rom vis du trenger.

Det er sikkert ett lite pluss for meg med multicom siden jeg bor ikke langt i fra de :p

Kunshan p170 kan ha ssd, lagringsdisk og dvd spiller/brenner alt internt) :) Stor fordel! og at du bor like ved, hva annet kan jeg si en misunnelig?

Endret av LordGarthAgarwen
Lenke til kommentar

Alienware tar skyhøye priser for hardwaren... Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke giddi å betale mye mer for deler bare fordi de er i en "Alienware branded laptop".

Ja, dette stemmer... og jeg er halveis enig med deg at det er mye penger til bare merket.

Se det slik også, hvis du skulle brukt 20k på noe... vil du ikke at det skal vises litt?

Alienware er min drøm, og du kan jo tenke deg hvordan det er å ha en slik en i 4 år og ikke ha mulighet til å gjøre noe stort på den.

b87n9c.jpg

men jeg er ute etter info fra andre p170 og m17x brukere, er de pålitelig? Vil de vare mange år? + mer fra post 1.

Lenke til kommentar

Kunshan p170 kan ha ssd, lagringsdisk og dvd spiller/brenner alt internt) :) Stor fordel! og at du bor like ved, hva annet kan jeg si en misunnelig?

Åja, det er den som er 15,4" som kan enten ha SSD eller DVD-Rom.

Lenke til kommentar

Åja, det er den som er 15,4" som kan enten ha SSD eller DVD-Rom.

jepp!

Lenke til kommentar

Flere med gode råd, opplevelser, anbefalinger?

Det kan være praktisk å drive med vektløftning om du skal ha slike slepbare ;)

Haha!

ja, jeg driver med vektløfting og kroppsbygging.

Den bærbar pc'n skal stort sett være hjemme, eller på eventuelle LAN/eventer eller på besøk til venner. Disse 2 er en mye mer bærbar løsning enn å ha med en hel stasjonær pc.

Og med tanke på at jeg ikke har noen deler i det hele tatt fra stasjonær fra før, så kommer nok prisen ganske nær 20K om jeg skal ha lignende specs til en stasjonær løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...