WiseFrog Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hei! Jeg begynte på folkehøyskole i august og tok opp fult lån og stipend for året, men vurderer nå å slutte på folkehøyskolen fordi jeg vil komme i gang med utdanningen min fortest mulig. Er det noen som vet hva som vil skje med lånet og stipendet mitt dersom jeg avslutter folkehøyskolen uten å ha fullført? Vil hele stipendet bli omgjort til lån? Dersom jeg slutter skal jeg bare ta noen nye fag jeg trenger for den videre utdanningen jeg vil ta. Dersom mer info er nødvendig er det bare å spørre. Det hadde vært fryktelig fint om jeg hadde funnet ut av dette. Har sendt brev til lånekassen, men venter fortsatt på svar. Håper tråden er rett plassert. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hvis du skal lese på egen hånd, går det jo fint å fortsette med folkehøgskolen, ikke sant? Jeg vil anta at videre utbetalinger kanselleres, og at det du har fått fortsetter å være lån, fordi du må ha fullført året for å få stipend. Lenke til kommentar
WiseFrog Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Har faktisk ikke sjans å lese seriøst på folkehøyskole Jeg har tenkt å ta en del fag jeg aldri har vært borti før, og det er ikke lett når alenetid er et ikke-eksisterende begrep Lenke til kommentar
stifa Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Har faktisk ikke sjans å lese seriøst på folkehøyskole Jeg har tenkt å ta en del fag jeg aldri har vært borti før, og det er ikke lett når alenetid er et ikke-eksisterende begrep Selvdisiplin, hørt om det? Det er et par stykker her som leser til privatisteksamner, og de klarer seg ganske godt; kanskje har du hellet med deg også, at en eller flere har hatt faget før, og kan hjelpe deg. Hvis du har valgfag utenom så kan du droppe dem, og heller lese når det er valgfag. Akkurat nå er det jo perfekt for alenetid; Skyrim har forårsaket en litt merkelig stillhet her, og jeg antar at denne skolen ikke er et unikt tilfelle. Hvilke fag skal du ta, om jeg får spørre? Endret 13. november 2011 av stifa Lenke til kommentar
WiseFrog Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har tatt 4 privatistfag før, som alle har gått veldig bra, så jeg vil tro jeg vet hva som skal til. Nå var ikke tråden startet for å finne ut om jeg kan greie å lese til eksamen på en folkehøyskole eller ikke. Det jeg lurer på er hva som skjer med lån og stipend ved avsluttet skolegang. Og siden du nevner det kan jeg si at det ikke er en sjel på denne skolen som spiller Skyrim, selv om jeg selv godt kunne tenke meg å gjøre det. Jeg skal ikke nekte for at det er mulig å sitte å lese her, men det er mye vanskeligere her enn andre steder jeg har vært. Jeg skal ta Bilogi 1 og 2, R-matte og Kjemi, og helst få den øverste karakteren i alle. Jeg hadde ikke mulighet til å få undervisning i noen av disse fagene på videregående fordi jeg gikk idrett. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Forsinkelse_avbrudd_endringer/ Skal du ta alle disse til våren? Da må du tenke på at R1 og R2 brukes å bli holdt på samme dagen for eksempel. EDIT: http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Forsinkelse_avbrudd_endringer/Avbrudd/ Dette er mer spesifikt Endret 14. november 2011 av stifa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå