Gå til innhold

Ny PC til gaming og litt redigering av Goprofilmer

Anbefalte innlegg

Hei, setter sammen en gamingrigg til etter eksamenstia, har skrudd sammen noen pcer fra før så er godt kjent med det men er helt ute når det gjelder hva som er bra lengre.

Blir BF3 COD Skyrim osv

Prisantydning 8 - 10 lapper. tenker å gå for intelbasert plattform.

Tenker primært:

- I7 2600K

- Corsair h60

- Gainward geforce gtx 570 1280mb

- Asus P8Z68-V PRO

- Corsair Force Series 3 120GB

- Corsair TX 650W

- Sony AD-5280

- Kingston HyperX DDR3-1600 8GB

Kommer til å kjøpe en hdd når prisene blir normale igjen.

Har et kabinett fra før av men det er elendig lydisolering om noen kunne anbefale et studentvennelig (pris) kabinett.

Lurer på om noen her kan si meg om det er en fordel med mer ram på enten grafikkort eller hovedkort mtp på at jeg kjører en 27 tommers skjerm?

https://prisguiden.no/liste/129055 link til utkastet. om noen har noen tips eller innvendinger mot oppsettet er det bare å lufte. er det noen som tørr spå når HDD prisene synker igjen?

Setter stor pris på om noen kan dele kunnskapen sin her!!

Endret av JFK88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Ser veldig greit ut sånn helt egentlig.

Vist du vil ha et støydempet kabinett hadde jeg sett på:

COOLER MASTER SILENCIO 550 ATX eller Fractal Design Define R3.

Koster rundt 600-700 spenn.

GTX570 er et godt valg og selv om minne er mindre enn konkurrentene så holder det likevel greit nok idag. Nvidia har også CUDA som kan være greit til større renderingsoppgaver o.l.

(Bare et sånn tips, det er oppløsningen på skjermen som bestemmer hvor tungt det er for skjermkortet, ikke størrelsen. )

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar, har en samsung med maks på 1920 x 1080. ???

Wizzlee, hva mener du med en 2600k bak?

og er dette heller noe å satse på https://prisguiden.no/produkt/kingston-hyperx-ddr3-1600-12gb-3x4gb-148905 lurer litt på pris forhold til kvalitet på ram?

Tenker jeg går for et Fractal kabinett, har du noen tips til grafikkort med litt mer ram til noen hundrelapper mer? prøver å holde meg under den magiske 10 000kroners grensa.? ellers takk for tips på kabinett.

Lenke til kommentar

Den K'n gjør slik at prosessoren er låst opp og du kan overclocke den. Du burde gå for 12 Gb ram siden det var så billig. Er usikker om du burde bytte SSD til en m4, den var vært fall best til en viss prisklasse for en liten stund siden.

Hvis du ikke skal redigere så mye bør du gå for en 2500k(da sparer du 1000), den yter nesten det samme og faktisk bedre noen få steder.

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...