Gå til innhold

Heimevernets skolesenter, Dombås

Pleya

Anbefalte innlegg

Sitter og vurderer FOS vinter i og med at søknadsfristen snart går ut. Vil bli befal, men vet ikke om jeg vil bruke to år i Forsvaret. Dimmer i juli. Kan man utdannes til befal gjennom diverse helgekurs og kurs i ferier på Heimevernets skolesenter på Dombås eller må man gå befalskole?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil bli befal, men slutte totalt i forsvaret ila 2 år? Korteste veien er å ta 6 mnd UB kurs. Da får du virke som UB korporal i 6 mnd og blir et slags befal mellom ledende menig og sersjant. Ellers har du vanlig befalsskole. Med mindre du kommer deg inn i en grenaderstilling i F. eks TMBN, da kan du ta et grunnleggende befalskurs og bli sersjant etter et relativt kort kurs. Dette krever dog at du har vært inne en viss periode samt en intops deltakelse for TMBN sin del.

Lenke til kommentar

veit hva alt går ut på, men finner så lite info om HVs skole og kompetansesenter. Fant en liste over en hel masse kurs du kunne ta der og kort og godt lurer jeg på om jeg kan ta disse kursene og bli befal i HV etter førstegangstjenesten. Vet ikke om jeg vil være mer enn et år i forsvaret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...