Gå til innhold

Var det riktig av Storberget å gå?

59 stemmer

1. 1. Var det riktig av han å gå av?

• Ja
      45
    • Nei
      14
  2. 2. Trur dere at Faremo vil gjøre en bedre jobb en Storberget?

• Ja
      5
    • Nei
      33
    • Omtrent det samme.
      21

Anbefalte innlegg

I dag gikk Knut Storberget av som Justisminister, mest sansylig som en følge av det oppstyret det har blitt rundt episosden på Utøya og ting som blei gjort/sagt i etterkant.

I mine øyner så har Storberget sviktet landet ved å rett og slett ikkje tatt forhåndsregler med at vi har et system som skal sikre for at sånne ting som det her "ikkje forekommer" eller at vi har en system for det viss det forekommer.

Det er også klart at Faremo tar over som justisminister, kommer hun til å gjøre en bedre jobb en Storberget?

Rull debatt.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Men det passer bra uansett, ikke sant? Hvis han som lissom har "skylda" for den tragiske 22 juli fadesen uansett skal gå, hvem skal da få på pukkelen? Hvem skal få svi? Ingen, vel..

Men jeg må innrømme at jeg ikke vet hvem som er ment til å ha ansvaret for terrorberedskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Men jeg må innrømme at jeg ikke vet hvem som er ment til å ha ansvaret for terrorberedskap.

Og det er vel nettopp det som er problemet, ingen vett hvem som skal ha ansvaret for terrorberedskapen her i landet.

Lenke til kommentar

Jeg sier Stoltenberg.

Hvis:

Du eier et hus som det bor flere folk i.

Huset brenner ned på grunn av mangel på røykvarsling og pulverapparater.

Hvem har ansvaret?

Jeg tror forsikringsselskapet og purken hadde hatt liten forståelse for din unnskyldning om at du hadde delegert brannsikkerhetsansvaret til en av de andre i huset.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Hehe, altså jeg gir egentlig litt beng i hele greia, men er ganske sadistisk når det gjelder politikere. Tror det ligger i dna'et mitt.

NB: Allikevel ser jeg helst at den neste terroristen blir skutt ihjel fra lufta kort tid etter påbegynt aksjon..

Endret av toro3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg sier Stoltenberg.

Hvis:

Du eier et hus som det bor flere folk i.

Huset brenner ned på grunn av mangel på røykvarsling og pulverapparater.

Hvem har ansvaret?

Jeg tror forsikringsselskapet og purken hadde hatt liten forståelse for din unnskyldning om at du hadde delegert brannsikkerhetsansvaret til en av de andre i huset.

Jeg forstår sammenligningen din, men syns den blir litt upresis i forhold til hvor komplisert staten vår er.

Lenke til kommentar

I dag gikk Knut Storberget av som Justisminister, mest sansylig som en følge av det oppstyret det har blitt rundt episosden på Utøya og ting som blei gjort/sagt i etterkant.

I mine øyner så har Storberget sviktet landet ved å rett og slett ikkje tatt forhåndsregler med at vi har et system som skal sikre for at sånne ting som det her "ikkje forekommer" eller at vi har en system for det viss det forekommer.

Det er også klart at Faremo tar over som justisminister, kommer hun til å gjøre en bedre jobb en Storberget?

Rull debatt.

Storberget har sviktet både land og folk, i liket med alle de andre politikerne i arbeiderpartiet.

Men når det gjelder det som skjedde på utøya og i Oslo 22 juli, så gjorde han jo bare jobben sin.

Han kunne jo liksom ikke gjøre så mye for å stoppe det som skjedde, når det som skjedde var akkurat slik myndighetene hadde planlagt det.

At han går av nå er bare spill for galleriet for å stilne kritikken. Grete Faremo vil fortsette den jobben som Storberget ikke rakk å fullføre.

Lenke til kommentar

Alså, det her er jo egentlig bare et bevis på at sosialisme ikkje fungerer i praksis.

I sosialisme skal individuelt ansvar ikkje eksistere det skal alså være sånn at et menneske ikkje skal stå til ansvar, litt som i anarkismen.

I vårt lille land har 1 mannplanlagt, handla inn og utført et terror angrep, forholdsvis aleine, planlegginga har vært under arbeid i mange år.

Mannen har handla store kvantum med kunst gjødsel og høgeksplosiv fludium (bensin)

At en mannfår utført noke sånt er tydelig svikt i systemet, vanligvis så vil hoder rulle for at folk ikkje gjør jobben sin.

Regjeringen reddet seg med og plutselig bli "en del av folket" der ingen skulle stillast til ansvar, det her var bare en tragedie, også skal det glemmast. Dei prøver faktisk og ha det til sin fordel.

Er ikkje regjeringen sin jobb og holde oss her i landet trygge? betaler ikkje vi i dyredommer for at dem skal gi oss sikkerhet?

Sikkerheten vår har dei ikkje gjort noke med, dei har bare konstantert med at det her var forfærdelig og at vi håper at det aldri skjer igjen.

Noken har ikkje gjort jobben sin, det burde dei vertfall få vite.

Velkommen til Arbeiderpartiets drømme Norge, der individuelt ansvarikkje eksisterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...