Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Clutch problem!

Slorik

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg tar inn clutchen sakte inn, så vil clutchen dra seg inn helt av seg selv og den kommer ikke tilbake, så jeg må dra den tilbake med foten eller handen. Når jeg tar clutchen inn raskt, så vil den oppføre seg som normalt. Og somme tide vil clutchen stoppe opp halveis når den skal ut igjen, så jeg må dra den ut med handen eller foten.

Dette er Mercedes 124 diesel. Hva kan være feil her? Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner nokko lignende som er på bilde ved clutchpedalen. Fra der går det et rør ned under bilen.post-214900-0-49192800-1321096427_thumb.jpg

Jeg har ikkje vore under bilden enda, pga ikkje garasjeplass. Er det under bilen wiaren er?

Her er en video

Er dette mastersylinderen? Hva er slavesylinder?

Endret av Slorik
Lenke til kommentar

Det er mastersylinderen, slavesylinderen sitter bak clutchen, den som løser ut clutchen. Har du sjekket etter lekasjer? Høres veldig ut som det, enten så lekker slavesylinderen eller mastersylinderen. Du har ikke wire når du har hydraulisk clutch

Vist det er slavesylinder sin oppgave å løse ut clutchen, så er det vel den som må byttast.

Fordi clutchen min vil ikke ut igjen. Jeg må dra den ut med foten. Den er litt våt rundt "gummistrømpa" på slavesylinder som sitter ved siden av clutchpedalen. Veit du hvor mastersylinderen er hen på mersedes w124?

Skal det ikke være en liten tank der du fylle oppi clutchvæske? eller er det jeg som er helt på jorde :p

Lenke til kommentar

Det er mastersylinderen som sitter ved clutchpedalen og slavesylinderen som sitter inni ved selve clutchen. Som sagt over så går også bremsevæska til clutchen så om det lekker mye så kan jo det også få konsekvenser for bremsene dine! Så det bør du være obs på. Det er også ganske lett og kjenne igjen bremsevæske på konsistent og lukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mastersylinderen som sitter ved clutchpedalen og slavesylinderen som sitter inni ved selve clutchen. Som sagt over så går også bremsevæska til clutchen så om det lekker mye så kan jo det også få konsekvenser for bremsene dine! Så det bør du være obs på. Det er også ganske lett og kjenne igjen bremsevæske på konsistent og lukt.

Har sjekket heile bilen i dag. Ikke noe tegn til at det lekker. Må vel prøve å bytte mastersylinder da når det var litt vått på plastikkstrømpa til sylinderen. Mhm

Lenke til kommentar

Det lekker sannsynligvis fra den ene til den andre siden av stempelet inni hoved (master) sylinderen når du trykker den inn. Når du drar pedalen ut (normalt skal væsketrykket trykke den ut) går (mesteparten av) væska tilbake igjen, mens noe lekker ut gjennom stempelstangpakninga der du sier det er fuktig.

Ny, eller overhalt, hovedsylinder sammen med lufting av systemet bør ordne problemet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...