NewKleer Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg og en kompis bestilte for noen uker siden komponenter fra dustinhome.no Her er listen: MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT ENG DVD#OEM INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 GIGABYTE GA-Z68AP-D3 DDR3 S-1155 ATX CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI Seagate Barracuda 1tb harddrive 32mb 7200rpm SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART Problemet er som følger: Jeg satt opp min egen pc med nøyaktig de samme spesifikasjonene uten problemer. Har installert win 7 og funker som en drøm! Når vi prøvde å gjøre det samme med hans pc ble det derimot problemer.. Når vi prøver å starte den opp kommer lyset på og viftene går.. Men så Bråker det noe sinnsykt, som om noen sager mot metall! Det virket som at lyden kom fra cpu cooler vifta.. Denne er stock vel og merke. Men problemet stoppet ikke der.. Null signal fra vga/dvi utgang til skjerm. dessuten stoppet pcn etter ca 8 sekunder før den begynte på igjen etter ett par sek.. Stopper og går som det der! Noen aning om hva problemet kan være? Hvordan går vi frem for å løse dette? Er det bare en feilkobling, feil på hardware eller.. Mvh Hans Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Er det noen røde lys på hovedkortet? Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Er det noen røde lys på hovedkortet? Skal sjekke.. Men tror du det skader maskinen å prøve å starte den for å finne ut av problemet? Er litt redd for å ødelegge noe.. Bråker så felt og høres ikke bra ut Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hvis du bare slår den på i noen sekunder for å sjekke etter røde lyd er nok ikke det noe problem. Maskinen slår seg av selv hvis den blir for varm eller den merker at noe er veldig gale. Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Har forresten funnet ut at alt er koblet likt som den maskinen som funker.. Så utelukker feilkobling Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Mulig dette er et skudd i mørket, men har du sjekket at RAM-brikkene er ordentlig dyttet ned i slotsene? Dette gjorde jeg for noen dager siden. Fant ut at den ene brikken hadde en millimeter å gå på. Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Ingen røde lys.. Kan jeg justere på ram.. evt ta brikkene ut og inn når hovedkortet står inne i maskinen da? Eller kan jeg bende hovedkortet? Etter å ha tatt cpu cooler inn og ut er forresten støyen nesten vekke.. Så tror dette er et annet problem Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Ingen røde lys.. Kan jeg justere på ram.. evt ta brikkene ut og inn når hovedkortet står inne i maskinen da? Eller kan jeg bende hovedkortet? Etter å ha tatt cpu cooler inn og ut er forresten støyen nesten vekke.. Så tror dette er et annet problem Ja, du kan ta inn og ut RAM-brikkene når hovedkortet er montert. Men hvis noe hadde vært gale med rammen skal det lyse et rødt lys rett ved brikkene. Men du kan jo prøve å ta ut og inn brikkene. Pass på at du dytter de godt på plass. Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Har reseatet ram brikkene uten hell, men skal prøve å kjøre maskinen med en og en brikke for å utelukke problemet.. Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Har nå testet med en og en brikke uten hell.. Hva annet kan jeg gjøre? Kan legge til at det høres ut som viftene slakker ned lit i sekundene før maskinen stopper.. Høres ut som harddriven kobler seg opp og alt Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hadde en kompis som hadde samme problemet. Han hadde rett og slett glemt og koble til den øverste kabelen helt oppe til venstre på hovedkortet, men du sier at alt skal være ok. Men det er kanskje værdt en sjekk ? Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Hadde en kompis som hadde samme problemet. Han hadde rett og slett glemt og koble til den øverste kabelen helt oppe til venstre på hovedkortet, men du sier at alt skal være ok. Men det er kanskje værdt en sjekk ? Vist du mener ATX_12v - strøm til cpu - Så er denne på plass! Har dobbeltsjekket med min masking og alt ser rett ut! Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Kan det være en kortslutning mellom hovedkortet og chassisen/kassen? Såg nå at jeg hadde glemt å skru inn ene festet - skruen på hovedkortet og at det bare var et hull der Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Da er det nok det ja! Skal være ganske nøye med kun og ha skruver der det skal være. Det har jeg opplevd selv! Endret 11. november 2011 av Ght0 Ret4rd Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Da er det nok det ja! Skal være ganske nøye med kun og ha skruver der det skal være. Det har jeg opplevd selv! Beklager.. Var ikke glemt å skru inn likevel.. Det er ingen plass å skru inn denne skruen på kabinettet, det er derfor det står sann.. Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Har nå testet å kjøre maskinen med kun Hovekort, PSU, CPU og RAM! Både ram og cpu er kryssjekket med min maskin (med fungerende komponenter), så problemet må ligge med enten Hovedkort eller PSU.. Hvordan kan jeg finne ut hvor feilen ligger? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Da er det nok en kortsluttning/en feil på hovedkortet. Siden du sier at vifter går osv er det nok ikke PSU det er noe feil med. Bruk en lommelykt å se etter missfarging på hovedkortet. Hvis du ikke finner noe, så send kortet i retur. Lenke til kommentar
NewKleer Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Problemet var hovedkortet ja! En såkalt jordingsfeil.. Nytt blir sent fra dustin nå Takk for hjelpen.. Hender det ofte at et produkt er feil rett ut av boksen? Burde jo være testet på forhånd! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hørte et sted at ca 3 av 100 datakomponenter er mandagsprodukter. Så da var du nok en av de uheldige. Litt kjipt når det skjer deg, men alle butikker er klar over at det. Men det er ofte at man sløser noen timer med feilsøk til ingen nytte. Var no bra du fant ut av det i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå