Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter, så stopper!

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis bestilte for noen uker siden komponenter fra dustinhome.no

Her er listen:

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT ENG DVD#OEM

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

GIGABYTE GA-Z68AP-D3 DDR3 S-1155 ATX

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

Seagate Barracuda 1tb harddrive 32mb 7200rpm

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

Problemet er som følger:

Jeg satt opp min egen pc med nøyaktig de samme spesifikasjonene uten problemer. Har installert win 7 og funker som en drøm! :) Når vi prøvde å gjøre det samme med hans pc ble det derimot problemer.. Når vi prøver å starte den opp kommer lyset på og viftene går.. Men så Bråker det noe sinnsykt, som om noen sager mot metall! Det virket som at lyden kom fra cpu cooler vifta.. Denne er stock vel og merke. Men problemet stoppet ikke der.. Null signal fra vga/dvi utgang til skjerm. dessuten stoppet pcn etter ca 8 sekunder før den begynte på igjen etter ett par sek.. Stopper og går som det der!

Noen aning om hva problemet kan være? Hvordan går vi frem for å løse dette? Er det bare en feilkobling, feil på hardware eller..

Mvh Hans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen røde lys.. Kan jeg justere på ram.. evt ta brikkene ut og inn når hovedkortet står inne i maskinen da? Eller kan jeg bende hovedkortet? Etter å ha tatt cpu cooler inn og ut er forresten støyen nesten vekke.. Så tror dette er et annet problem

Lenke til kommentar

Ingen røde lys.. Kan jeg justere på ram.. evt ta brikkene ut og inn når hovedkortet står inne i maskinen da? Eller kan jeg bende hovedkortet? Etter å ha tatt cpu cooler inn og ut er forresten støyen nesten vekke.. Så tror dette er et annet problem

Ja, du kan ta inn og ut RAM-brikkene når hovedkortet er montert. Men hvis noe hadde vært gale med rammen skal det lyse et rødt lys rett ved brikkene. Men du kan jo prøve å ta ut og inn brikkene. Pass på at du dytter de godt på plass.

Lenke til kommentar

Hadde en kompis som hadde samme problemet. Han hadde rett og slett glemt og koble til den øverste kabelen helt oppe til venstre på hovedkortet, men du sier at alt skal være ok.

Men det er kanskje værdt en sjekk ?

Vist du mener ATX_12v - strøm til cpu - Så er denne på plass! Har dobbeltsjekket med min masking og alt ser rett ut!

Lenke til kommentar

Da er det nok det ja! Skal være ganske nøye med kun og ha skruver der det skal være.

Det har jeg opplevd selv! :)

Beklager.. Var ikke glemt å skru inn likevel.. Det er ingen plass å skru inn denne skruen på kabinettet, det er derfor det står sann..

Lenke til kommentar

Hørte et sted at ca 3 av 100 datakomponenter er mandagsprodukter.

Så da var du nok en av de uheldige. Litt kjipt når det skjer deg, men alle butikker er klar over at det.

Men det er ofte at man sløser noen timer med feilsøk til ingen nytte.

Var no bra du fant ut av det i hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...