Rembrandt Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hei, jeg skal ha privatisteksamen i samfunnsfag snart og lurer på om hva er de sentrale emnene i faget som man bør være kjent med for å få sekser i faget=? ser frem til gode råd... Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hvis du lurer på det, så fortjener du det neppe. 1 Lenke til kommentar
Maria1990 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Altså; du må rett og slett "være kjent med" alle læringskravene, som du finner på hjemmesiden til utdanningsdirektoratet! Det er dette du vil bil prøvd i. Jeg husker fra da jeg hadde samfunssfag at det vr en del detaljerte oppsett av hvordan man går frem økonomisk når man skal starte opp bedrifter ol. Dette vil jeg tro at du ikke tnger å sette deg så skikkelig mye inn i; selv om det kan stå flere sider med detaljerte oppsett og tabeller om dette i enkelte lærerbøker. Det er tross alt SAMFUNNET du skal kunne snakke om, og ikke ØKONOMI. Men her som ellers er det greit å ha en nogenlunde oversikt! Ellers vil jeg igjen presisere at du kan bli spurt i hva som helst av læringskravene/læringsmålene; og det må du være forberedt på. Jeg anbefaler at du skriver noen korte nottaer/stikkord allerde nå (med sentrale begreper ol) som du kan bruke under eksamen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå