Gå til innhold

TES5: Hvilken klasse skal du spille?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig usikker på hva jeg skal gå for, driver hele tiden og bytter tanke på hva jeg skal lage.

Første karaktern var en Nord med two-handed/archery/Light armor/sneak, kom til level 25 og slettet den da det var noen perks jeg hadde plassert feil.

Andre forsøk ble en Dunmer med One-handed/sneak/archery/light armor som kom til level 4, og er nå usikker om jeg skal lage første utkastet om igjen og plassere poengene annerledes.

ikke lett et der. :p

Lenke til kommentar

Med mindre man lager en klasse som trenger light armor er det null grunn til å gå for light armor i det store og hele.

Konseptet på personen min er igrunn ganske enkelt, jeg har alltid spilt Dunmer med salig blanding av alt. Samt at jeg alltid har brukt heavy armor, så har lyst til å spesialisere meg litt mer nå.

Etter å ha lekt med en perk planner så tipper jeg at det blir å gå tilbake til Nord, og lage en Barbarian/Asassin type med spesialisering av two-handed og Archery. Hvis de hanskene man får fra Dark brotherhood gir flat bonus på sneak attack så vil ett 2 håndsvåpen gjøre bra skade med de hanskene. Samt at jeg har bue som kan ta ned ting på avstand. Vil og gå for å bruke restoration magi for å heale seg. Så på level 43 vil hele konseptet være ferdig. Og resterende perk points kan dyttes i div ting som man ønsker.

Men konseptet avhenger av at jeg finner ut av hva bonus de hanskene gir... Alternativet med en håndsvåpen frister ikke sånn super mye egentlig.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg noe spredt med skills:

Noe i Bow ( +40% dmg ) noe i one hander ( 40% dmg ) 2 points i sneak + backstab og deadly aim, Conjure opp til at du kan banishe summons med bound items, og jeg trur jeg har et par points her og der men ellers trur jeg har en stabil karakter for å være lvl 15

Eneste som er litt dumt er at folk hører at du kaster bound items, men jeg har lært meg å bruke det til min fordel ved å lure folk inn i sine egne feller ^^

Lenke til kommentar

Med mindre man lager en klasse som trenger light armor er det null grunn til å gå for light armor i det store og hele.

Du må i gjennom majoriteten av spillet før du kommer så langt som at Heavy Armor får noen klare fordeler over light armor. Og på det tidspunket får du samtidig 50% stamina buff hvis du velger og spesialisere deg i Light armor så.

Lenke til kommentar

Som jeg alltid gjorde i Oblivion så spiller jeg en karakter basert rundt buen og sneak damage. Magi har jeg aldri giddi å sette meg inn ei har jeg interesse av det og det er sånn sett deilig å ikke måtte tenke på det i det hele tatt når jeg levler. Kjører utelukkende på bue, 2h, smithing, alchemy, sneak, light armor og noe lockpicking.

Endret av tjalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...