Gå til innhold

Programvareanbefalinger til DVD-brennere

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer og kjøpe DVD-brenneren som er på ukens tilbud på komplett denne uken, Sony DWU10A. Jeg ser det står at programvare må kjøpes separat, og jeg lurer derfor på hva slags programvare dere anbefaler? Til vanlig komponering av DVD-er er vel NERO greit, eller?? Men så lurte jeg på et program som enkelt og greit kan brukes til å lage backup av DVD-samlingen min. Jeg har sett på DVD X Copy, og sett at det virker veldig bra, men det er jo så dyrt! Finnes det noen billigerer alternativer?

Og til sist, hva slags medier anbefaler dere til denne Sony brenneren?? Har lest at den er litt kresen på billig-medier, så lurer litt på det. Er de Datewrite-platene på komplett bra??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD2ONE er et meget bra program som gir deg en DVD-5 fra en dual layer DVD. Kjør den først gjennom DVD Decrypter for å fjerne kopibeskyttelse (fy fy :roll: ) og så kan du putte den gjennom DVD2ONE og brenne med Nero eller Copy To DVD eller hva som helst. Du kan velge 'Movie Only', eller 'Full Disk'. Det som er dårlig med DVD Shrink er at den vanligvis gir deg en VIDEO_TS mappe som er mye større enn kapasiteten til en DVD selv om du setter størrelsen lavere.

Du kan jo også putte den gjennom DVD Shrink først og så DVD2ONE hvis du vil det.

Lenke til kommentar
DVD2ONE er et meget bra program som gir deg en DVD-5 fra en dual layer DVD. Kjør den først gjennom DVD Decrypter for å fjerne kopibeskyttelse (fy fy :roll: ) og så kan du putte den gjennom DVD2ONE og brenne med Nero eller Copy To DVD eller hva som helst. Du kan velge 'Movie Only', eller 'Full Disk'. Det som er dårlig med DVD Shrink er at den vanligvis gir deg en VIDEO_TS mappe som er mye større enn kapasiteten til en DVD selv om du setter størrelsen lavere.

Du kan jo også putte den gjennom DVD Shrink først og så DVD2ONE hvis du vil det.

Hører det er lenge siden du testet DVD Shrink. Det problemet der er iaf borte nå med ver 3.03.

Har nettopp (idag og og igår) brent 11 stk DVD'er med stor sukess. Husk å bruke deep analyzing for best mulig kvalitet.

DVD2One har jeg lest veldig mye negativt om når det kommer til kvalitet på ferdig film. Husk det er ikke bare filstørrelsen det kommer an på.

Oki, takker, alle disse er gratis eller??

DVD Shrink er gratis, Instant Copy fra Pinnacle koster penger.

Så da mener jeg du trenger følgende program for en happy ending på enhver DVD Backup :

DVD Shrink

ImageTool Burn et program som bruker Nero sin brennemotor. Meget enkelt og bra program.

Nero f.o.m ver. 5.5.10.20

Et annet program som kan nevnes til slutt er CloneDVD. Dette skal visstnok være både brukervennlig og bra til backup av DVD. Aberet er at det koster penger og at du må bruke dvd-decrypter for å rippe filmer med kopi-beskyttelse.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...