Gå til innhold

Vannkjølt skjermkort - hva kommer?

Ladort

Anbefalte innlegg

Har satt opp en Lian Li pc med vannkjøling til min prosessor. Den har fin kapasitet til å ta med et skjermkort også. Litt håpløst er det da når utvalget er så lite + ingen varer er på lager og at prisene faktisk stiger.

Er det noe på forumet som vet litt om hva som skjer (nå, fremover) når det gjelder slike kort, og kan gi noe gode råd?

PS! Tenker nok det er de store spill utgivelser i det siste som tømmer high-end markedet for tiden..

Endret av Ladort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tittelen sier, er det vannkjølte kort jeg snakker om.

Hvis man tar seg en titt på komplett og ganske enkelt sorterer skjermkortene på pris, vil du finne de aller fleste vannkjølte kortene i den dyre enden. Kort med vannkjøling ser ut til å koste ca 1000++ mer enn luftkjøling dessverre. I tillegg har nettopp Komplett fjærnet det mest interesanne kortet, et Radeon 6990 kort med vannkjøling. Eneste som nå ligger inne, er GTX 580 kort. Har enda ikke sett noe for 590'en enda..

Så informasjon angående vannkjølte skjermkort som kommer, prisutvikling på slike kort, finnes det andre butikker enn Komplett som selger, etc...

Noen som vet hvorfor Radeon 6990 kortet ble tatt bort fra "hyllen" til Komplett (han på Komplett visste ikke)?

Lenke til kommentar

Som tittelen sier, er det vannkjølte kort jeg snakker om.

Hvis man tar seg en titt på komplett og ganske enkelt sorterer skjermkortene på pris, vil du finne de aller fleste vannkjølte kortene i den dyre enden. Kort med vannkjøling ser ut til å koste ca 1000++ mer enn luftkjøling dessverre. I tillegg har nettopp Komplett fjærnet det mest interesanne kortet, et Radeon 6990 kort med vannkjøling. Eneste som nå ligger inne, er GTX 580 kort. Har enda ikke sett noe for 590'en enda..

Så informasjon angående vannkjølte skjermkort som kommer, prisutvikling på slike kort, finnes det andre butikker enn Komplett som selger, etc...

Noen som vet hvorfor Radeon 6990 kortet ble tatt bort fra "hyllen" til Komplett (han på Komplett visste ikke)?

Du vet man kan enkelt kjøpe en fullcover-blokk ved siden av og spare penger på kortet samtidig som man beholder muligheten for å videreselge kortet brukt i fremtiden?

De kortene du snakker om kommer når det passer produsentene, det er så få som lar seg lure av å betale 2000 kr for en ferdigmontert vannblokk til 1000 kr eller mindre at markedet for slike kort er nesten ikke-eskisterende. EVGA er egentlig eneste kjente produsent av slike kort, og det er bare EK-blokker ferdigmontert.

Lenke til kommentar

Hvor kommer 2000 kr fra? De kort som ligger på Komplett er litt over 1000-lappen dyrere både på sammelignning billigst (m/vifte) mot billigst (m/vann riktignok lukket) og dyrest (m/vifte) mot dyrest (m/vann).

Men jeg er veldig intressert i vannblokk hvis du vet hvor jeg kan finne et bra utvalg? Eneste jeg har kommet over, er denne. Den er kun for 580/570 og koster 1100 + frakt.

Spesielt er det vannblokk til 590 og 6990 som er mest interessant..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Jeg har et PowerColor HD5870-kort med ferdigmontert kjøleblokk fra EK. Prisen var omtrent det samme som å kjøpe kort og kjøleblokk hver for seg, så da var det like greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...