Rampage^ Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Nå har jeg fått i gang en ny maskin, med Win7 profesional 64bit. og office 2007. Når jeg skal åpne eller lagre et dokument i word, så tar det 1 minutt før det skjer noe som helst. Er det noen som har et forslag til løsning? Eventuelt skuddpremie på Lille-Bill. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Word 2007 er ganske kjapp. Kan det være et antivirusprogram som blander seg i prosessene? Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Disse 2 tingene kan forårsake treg oppstart av Word. Selvsagt kan det være andre årsaker, men dette er noe jeg alltid sjekker først. 1. Hva slags skriver er satt som standard på PCen din? Word sjekker skriveren for å finne ut av hva slags papirstørrelse den støtter. Dersom feks. en nettverksskriver du ikke har tilgang til akkurat nå er satt som standard, vil Word bruke lang tid. Forsøk å bytt standard skriver til en annen (feks. en av Office's virtuelle skrivere). I enkelte tilfeller har jeg måttet avinstallere og reinsallere skriveren. 2. Feil på malen normal.dotm (ligger vanligvis i %appdata%\Microsoft\Maler). Forsøk å rename den til normal.old eller no lignende og start Word på nytt. Da opprettes en ny, blank mal. Lenke til kommentar
Rampage^ Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Jeg har deaktivert antivirus. slettet normal.dotm, reinstalert printeren. Fortsatt så tregt at jeg får magesår. Hvis det er på grunn av printeren, så ligger jeg tynt ann, for HP har bare universaldriver til win7. Så faen ta både HP og Microsoft. See you in Hell. Lenke til kommentar
Rampage^ Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Jeg måtte gi opp tilslutt. Open Office var løsningen. Litt surt når du har betalt for noe som ikke virker, og går for en gratisløsning som fungerer. Men men "Thats life." rediger: staveleif Endret 12. november 2011 av Rampage^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå