Nubby07 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hei, Jeg har bestilt deler og bygget en PC selv. Dette er ikke første gang jeg gjør dette, men nå har jeg merkelige problemer. Det kommer ikke noe signal på monitoren, selv om maskinen starter, og viften på GPU går. Jeg har testet monitoren med laptopen som jeg sitter på nå, så det er ikke problemet. Det andre problemet jeg har er at DVD-disken ikke vil fungere. Her skal man bare plugge i SATA-ledningen fra DVD-disken til hovedkortet, korrekt? Her er oppsettet mitt: Hovedkort GPU CPU DVD PSU RAM Takker utrolig mye for hjelp! Lenke til kommentar
pstub Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Har du koblet strømkabler til skjermkortet? Skal være to kontakter med 2x3 pin Har du koblet til begge strømkontaktene på hovedkortet? Skal være en stor (12x2pin) og en liten ved CPU (2x2pin). Har du koblet strømkabel til DVD'en også? Holder ikke med bare S-ATA kabelen. Lykke til! Lenke til kommentar
Nubby07 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Ja, jeg har koblet to strømkabler til GPU. Ellers ville ikke viften på GPU gått (Den tabben har jeg gått på før ) Ja, jeg har koblet til strømkontaktene til hovedkortet. Det eneste er at den på hovedkortet er to pinner for "lang" i forhold til selve kabelen. Kanskje jeg må flytte den? Nei, jeg har ikke koblet til strømkabel til DVD. Må jeg gjøre dette til Hard-diskene også? Det kan jo være problemet i så fall. Lenke til kommentar
Nubby07 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Vel, da har jeg plugget i strømkabler i begge HDDene og DVD-disken. Da fungerer i hvert fall de delene! Men fortsatt intet signal mellom GPU og Monitor (DVI). Forreste, hvorfor har skjermkortet 2 utganger? Lenke til kommentar
Nubby07 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Jeg har prøvd med en adapter fra DVI til VGA, det hjalp ikke. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Strømtilførsel til hovedkort skal ikke være for kort. Noen PSU'er har en delt plugg. Se om du finner den andre delen. Dobbelsjekk at skjermkortet er presset ned i slotten (skal klikke på plass) To utganger er for to skjermer. Lenke til kommentar
Nubby07 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Altså, strømtilførselen til hovedkortet er 2x2 pinner kortere enn det det egentlig er plass til på hovedkortet. Allikevel passer denne ledningen bare på 1 måte, så den kan jo ikke sitte feil. Skjermkortet sitter i hvert fall! Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Du må "fylle" alle strømpin-slotene på en eller annen måte. Som nevnt tidligere er det ofte delt plugg på den store strømkontakten som skal i HK. Du må bruke begge da. Lenke til kommentar
Nubby07 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Den delte pluggen er nå satt i. Men jeg sliter fortsatt med samme problem. Ingen kontakt med monitor. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Du har koblet til den lille 2x2 pinnen over cpu sokkelen? Lenke til kommentar
Nubby07 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Ja, jeg har koblet til begge stedene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå