lur4d Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Forskjellen er vel at PSN var nede i ~2mnd? og jeg har ikke engang merket at Steam har vært nede, om det i det hele tatt har vært nede. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg trodde forumene var helt adskilt fra Steam-kontoene. Når du registrerer deg på forumet så lager du jo en egen konto uten tilknytning til Steam-kontoen din. Hvordan har det seg at de har fått tak i kredittkortinformasjon da? Har de kommet seg videre inn i systemene fra forumet? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg begynner og nerme meg 4 tusen kroner som er brukt på steam , bruker du langt og komplisert passord sammtidig som du faktisk bytter e-post adressen fra tid til annen går dette bra . Jeg kan si så mye som at på freeware og nettspill går det stort sett i samme passord . Men når det kommer til steder hvor sensetiv info og bruk av penger er en del så har jeg en regel og alltid ha så langt passord som det går ann og huske For noen år tilbake hadde jeg passord som var oppimot 50 tegn . Hvor mange hundre milioner muligheter har du med 50 tegn ? det er noen det Men ja , Bruk tunge avangserte passord som ikke har noe med deg personlig og gjøre et eksempel kan være noe så random som og skrive : Suppekjøkkenbilbatteri ? hvem kan gjette seg fram til noe så random ? og ingen andre skal vite det uansett så hvorfor ikke ha noe du synes er gøy ? en liten lyric for eksempel ? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Å nei, nå må folk slutte å bruke Steam også ettersom det var det folk sa når PS network ble tatt og hacket. Neste er vel MS ^^. Håper det blir apple. På tide å skifte passord hos steam, da. 1 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Uff, mener å huske man måtte svare på det "hemmelige spørsmålet" når man skulle endre passordet. Siden det er 7 år siden jeg opprettet Steamkonto husker jeg jo selvfølgelig ikke det. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Byttet bare e-mail adresse. Om de nå har passordet mitt så har jeg Steam Guard, så man får mail hvis noen prøver å logge seg inn + at man trenger confirmation code på mail hvis noen prøver å endre mail/passord. Og kredittkortinformasjon var heller ikke lagret. Så jeg tar det med knusende ro. edit: og jeg har selvsagt ikke samme passord på mailen som på Steam. Endret 11. november 2011 av jdmik Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Dette er grunnen til at jeg alltid undres hver gang man skal starte en konto: Hvorfor skal alle alltid vite alt? Skriv inn alder, adresse, telefonnummer, mailadresse, sivil status, personnummer og hva du har i kjøleskapet. De viser jo gang på gang at denne informasjonen spres til de som ikke skal ha det. På internett er mitt offisielle navn Donald Duck, jeg bor i Andebygate 5. Endret 11. november 2011 av Griffar Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 F*en da.. Må jeg bytte bankkort en gang til nå? Gjorde det når PSN ble hacket. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Uff, mener å huske man måtte svare på det "hemmelige spørsmålet" når man skulle endre passordet. Siden det er 7 år siden jeg opprettet Steamkonto husker jeg jo selvfølgelig ikke det. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Du må ikke svare på det hvis du skal endre passordet. Jeg endret passord på min og måtte kun skrive inn mitt daværende passord og fikk en kode på mailen, slik at jeg kunne lage nytt passord. Du kan også endre på det hemmelige spørsmålet, men det gjorde ikke jeg, så vet ikke hvordan det foregår. Sikkert på samme måte som når en endrer passordet. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Gidder ikke mase med å endre passord før Steam ber meg om det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Greit jeg bestemte meg for å bruke PayPal den ene gangen jeg handlet der da. Men det er litt dårlig om hacking av forumet deres kan gi tilgang til kontoinfo på Steam. Det burde vært adskilte verdener. Geir 1 Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Får man automatisk bruker på forumet om man er registrert? Tror aldri jeg har brukt forumet. Dette vil jeg også vite. Har ikke aktivt registrert meg på forumet, så betyr dette at Blank-File og jeg er trygge? edit: Jeg kan ikke skrive Endret 11. november 2011 av Disk Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Forumet og selve Steam tjenesten er separat, så du får ikke automatisk forumbruker. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Kortet mitt har blitt tømt i dag, så virker som de har fått med seg litt av hvert de gutta. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Kortet mitt har blitt tømt i dag, så virker som de har fått med seg litt av hvert de gutta. Var kortinformasjonen din lagret på kontoen? Jeg har slik at jeg må skrive inn kortinfoen. Endret 11. november 2011 av Bundy Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 o msteam blir hakket og mitt visa nummer havner på vill-lede, dekker banken dette? dekker steam dette? eller faller alt på mine skuldre? Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Kortet mitt har blitt tømt i dag, så virker som de har fått med seg litt av hvert de gutta. Var kortinformasjonen din lagret på kontoen? Jeg har slik at jeg må skrive inn kortinfoen. Tja, det var det da. Det tror jeg ikke. Jeg må i alle fall skrive inn kortinformasjon om jeg prøver å kjøpe noe nå, og jeg pleier aldri å la sider huske kontoinformasjonen min, men jeg er ikke 100% sikker på dette, altså, siden jeg har gullfiskhukommelse. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Hvor så du at kontoen din har blitt tømt? Var du inne på nettbank og sjekket? Jeg kan sende sms og få saldo. Hos meg står det diponibelt: 0,00 kr og under står det saldo: +1467,57 kr. Aner ikke hva jeg skal tro. Hvis de har tømt mitt kort, så må jeg ta kontakt med banken på mandag. Edit: Kontoen min var faktisk overtrukket og stod i minus 3209 kr elns, men jeg ser ikke noe mistenkelig aktivitet på oversikten. Endret 11. november 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 :O Jeg ble faktisk redd nå. Faen at jeg ikke har nettbank! Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Vel, at min konto var overtrukket er sannsynligvis min egen feil. Jeg skal iallefall følge nøye med de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå