secondarykid Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Har en intern lagringsdisk på min bærbare som har fått seg et lettere fall for noen måneder siden og siden har det vært helt umulig å lese av enkelte filer. Har greid å hente ut det meste, men resten stopper i overføringen. Det er snakk om rundt 35 GB. Har også prøvd PC Inspector File Recovery, men det låste seg konstant til tid og annen da den støtte på skadede sektorer. Også bruker det fryktelig lang tid. Søker virkelig etter gode forslag/råd. Har også en ekstern harddisk med samme problem som jeg skal prøve å redde dataen ut i fra. Siden jeg har tenkt på å sende inn dataen for reklamasjonsak pga. et annet problem har jeg også tenkt å slette bakgrunnsinfoen før jeg sender maskinen inn. Hva er et godt program å bruke til dette? Er helst ute etter gratisprogram. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Er det ingen som har noen gode tips om program? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 GetDataBack ? Greitt nok program Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 GetDataBack, og Recuva er gjengangenere. Når det gjelder sletting... Så bruker du DBAN... Denne gir en kommando til disken om at den skal slettes og da skrur disken av cache og lagring og skriver over BÅDE de skadede sektorene på disken såvell som de som har blitt allokert til. I tillegg flere ganger så dataene blir det ikke mulig å hente ut etterpå. http://www.dban.org/ Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 I slike tilfeller er gode råd dyre, ofte veldig dyre, men er dataen du skal hente ut viktig nok, så er det jo en kostnad du må vurdere. Det finnes firma som henter ut data for deg - men som ja - er fryktelig dyre. Jeg har hatt hell tidligere med Prosoft Data Rescue PC 3 : http://url.ie/dim7 (finnes også for Mac om det skulle være aktuelt). Dersom det finnes skadde sektorer på harddisken du skal redde, så vil det ta veldig lang tid å kjøre et slikt "redde data program", blir en del stanging og prøving. Uansett - lykke til! NB: I slike tilfeller er det ikke lurt å kjøre Windows sin checkdisk - gjør bare ting verre når det skal flagge sektorer som skadde og ekskluderer dem. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Fant tak i Roadkil's Unstoppable Copier på download.com, men det er herregud hvor tregt! Tror neppe at jeg tar å betaler ett firma for å ta ut data. har greid å ta ut meste fra den interne disken, har 7 gb i skrivende stund. Synd at jeg ikke visste om det om Microsoft's checkdisk siden er blitt kjørt flere ganger i løpet av oppstart/restart. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 GetDataBack, og Recuva er gjengangenere. Når det gjelder sletting... Så bruker du DBAN... Denne gir en kommando til disken om at den skal slettes og da skrur disken av cache og lagring og skriver over BÅDE de skadede sektorene på disken såvell som de som har blitt allokert til. I tillegg flere ganger så dataene blir det ikke mulig å hente ut etterpå. http://www.dban.org/ Da har jeg holdt noen dager og funnet ut at Recuva kun finner slettede filer, GetDataBack er betalingsprogram med demo som konstant fryser opp. Har kjørt Roadkill en stnd, men overføringshastighet på 8 b/s tar evigheter. Holder på med manuell overflytting for tiden og har greid 4.5 mb så langt. Får en mengde feilmeldinger om filer som ikke leses av som må hoppes over... og, ja. Holder på vel noen år med dette. Skal prøve å se om jeg finner de fleste filene på nettet og ta å laste ned på nytt. Spørsmål 007CD: DBAN - sletter det begge hardiskene? Skal bare slette bakgrunnsinfoen fra D-disken som er skadet. Fungerer det med sletting av kun en disk? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 DBAN kan tømme en disk eller flere, bare vær våken i menyene, for det som DBAN tar går ikke å hente tak i igjen. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 DBAN kan tømme en disk eller flere, bare vær våken i menyene, for det som DBAN tar går ikke å hente tak i igjen. Skjønner. Skal først prøve å redde mest mulig ut av D-disken og/eller se om jeg kan finne ut om de samme filene fortsatt finnes på nettet. Har ingen personlige egenlagde filer som dokumenter og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå