hans A Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Virker som det er mye tull på windows update i dag. Akkurat nå kommer jeg ikke inn på den. (w2k-Norsk) Tidligere i dag fikk man "ingen oppdateringer". Vanligvis er det 2 oppdateringer som kommer frem. (Som jeg har valgt å ikke innstallere) Flere som har opplevd rot på microsoft sitt update tjeneste i dag? Er det Blaster Worm som lager kluss i dag? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Dette har med det nye dataviruset som herjer om dagen å gjøre. Les mer på diverse dagsaviser, datatidsskrifter el. Står vel kanskje noe her på HW.no også? Trygve Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Ja det står litt om ormen på microsoft sin side. Blant annet denne teksten : Blaster is designed to launch a denial of service attack against Microsoft's Windows Update Web site. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Ja, men dette skal vel ikke skje før etter den 16. Eller er det jeg som roter nå? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 les litt mer her: http://www.hardware.no/nyheter/august03/rp...ndows_hull.html Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Dessuten har man jo de mange hundretusener, om ikke millioner, av brukere som skal inn på Windows Update og laste ned fiks for DCOM/RPC-sikkerhetshullet (som f.eks Blaster utnytter). Det man ser nå, vil nok bare være en smakebit på det som kommer til å skje før den 16... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Problemet i dag er vel at det er sinsykt mange inne på update for å sikre seg mot ormen. Jeg prøvd å la Update koble til. Det tok ca. 2 min før jeg fikk kontakt. Det skulle vel si det meste om trafikken. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 men hvilken sikkerthets oppdatering er det? når jeg prøver er det kun update for SP4 som er igjen. har windows 2000. betyr det at jeg er sikret? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 og en annen ting: stopper ikke norton viruset, hvis de siste liveupdatene er lastet ned? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Sjekk om du har lastet ned oppdateringen KB823980. Har du den er du sikret. Mest sansynlig så har du oppdateringen allerede. men hvilken sikkerthets oppdatering er det? når jeg prøver er det kun update for SP4 som er igjen. har windows 2000. betyr det at jeg er sikret? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Sjekk om du har lastet ned oppdateringen KB823980.Har du den er du sikret. Mest sansynlig så har du oppdateringen allerede. men hvilken sikkerthets oppdatering er det? når jeg prøver er det kun update for SP4 som er igjen. har windows 2000. betyr det at jeg er sikret? jepp. den har jeg. *lettet sukk* EviLEddiE: hva er det som skjer den 16. da? Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 hmmmm, dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men er Windows update siden infisert av Blaster Viruset? jeg sliter også med å komme inn på Windows update siden i dag og i går, selv om jeg har oppdatert alt, så skulle jeg sjekke hva jeg egentlig hadde installert, så det var ikke så lett å komme inn. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 har oppdateringen jeg også, men jeg er ikke så veldig redd jeg egentlig. så lenge man har oppdateringene og at man har de siste live updatene til Norton så er det ikke noe å være redd for, det er ikke jeg iallefall. å for sikkerhetskyld så lasta jeg ned fiksen i går, sånn at jeg kan slette viruset hvis det tilfeldigvis skulle komme inn. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Det er av og til enklere å laste ned fra noen andre steder hos MS hvis du finner det du skal ha. Jeg prøvde å få ned xp sp1 i dag, når jeg endelig fikk kontakt (reset by server) fikk jeg beskjed om at det kom til å ta 266! minutter å laste ned 96MB på min adsl (ngt / 704). Løsningen var å laste ned 125MB versjonen som var lagt ut for nettverksadministratorer. Det tok nemlig bare 20 minutter Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Enig, det er bestandig raskere å bruke de serverne som ikke er så belastet som Update serveren til MS. Prøvde å gå inn nå men fikk beskjed på MS sin side at : HTTP/1.1 Server Too Busy Ingen tvil om at mange er på nett i dag. Det er av og til enklere å laste ned fra noen andre steder hos MS hvis du finner det du skal ha. Jeg prøvde å få ned xp sp1 i dag, når jeg endelig fikk kontakt (reset by server) fikk jeg beskjed om at det kom til å ta 266! minutter å laste ned 96MB på min adsl (ngt / 704). Løsningen var å laste ned 125MB versjonen som var lagt ut for nettverksadministratorer. Det tok nemlig bare 20 minutter Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 noen som kan svare på hva EviLEddiE mente med "før den 16."? hva skjer da? begynner viruset og gjøre noe ugang da? Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 hmmmm, kanskje det er da viruset slutter å funke Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 EviLEddiE: hva er det som skjer den 16. da? Da vil ormen starte et såkalt Denial of Service-angrep mot Windows Update. Noe som vil gjøre det svært vanskelig, om ikke umulig, å i det hele tatt kunne kople seg opp/aksessere Windows Update. Angrepet vil vare ut dette året, etter det jeg har lest hos Symantec Security Response: If the current month is after August, or if the current date is after the 15th, the worm will perform a DoS on Windows Update. The worm will activate the DoS attack on the 16th of this month and continue until the end of the year. Derfor er det viktig å få tatt kverken på denne ormen ASAP, slik at man ikke får flere potensielle DoS-angripere (Win2K/XP-maskiner som er infisert med Blaster) mot WU - en ond sirkel altså, med mindre man har evnen til å hente ned sikkerhetsoppdateringer manuelt fra andre kilder. Lenke til kommentar
Gompedyret Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 men hvilken sikkerthets oppdatering er det? når jeg prøver er det kun update for SP4 som er igjen. har windows 2000. betyr det at jeg er sikret? Gå til Microsoft download center. Der er blasterfixen på førsteplass over nedlastede ting. Jeg kom meg iallefall inn med en gang just nu, ti på tolv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå