temuhin Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Hei Sitter hos mine svigers som angivelig "plutselig" har fått problemer med internet tilkoblingen. Trådløst funker fint, men med kabel går det hele i stå. Har prøvd å koble til min egen laptop - får ved ipconfig/all bare en ip adresse på 0.0.0.0 (eller 169.x.x.x) Med husets laptop veklser "local area lan connection" mellom "A network cable is unplugged" og "acquiring network adress" ca 5 sekunder på hver melding i evig loop. Win XP på begge maskiner. Siden det ikke funker på noen av laptopene jeg har prøvd å koble til regner jeg med at det er et problem med routeren, men vet ikke helt hva det kan være. Vet ikke om DHCP "plutselig" slutter å fungere med kabel men fungerer fortsatt trådløst... Har desverre ikke passordet til routeren (har prøvd admin, 1234, adminitrator etc) så regner ikke med å kunne koble meg til uten å resette routeren. Siden dette er en router med IP telefon har jeg ikke tatt sjangsen på dette siden telefon forbindelsen fungerer og jeg ikke har lyst til å være den gjøt at det ikke fungerer lenger... Noen andre innspill før jeg eventuelt må resette routeren? (har allerede testet med annen kabel samt de andre portene i routern) mvh t Endret 10. november 2011 av temuhin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå