Gå til innhold

Musikkvideo: Sorry jeg var sur

18 stemmer

1. 1. Hvilken låt liker du best?

• Ready for the future
      0
    • Da926i - Dani too sexy - daniel sexy nr2
      4
    • You gotta be yourself
      0
    • musikken din er drit som alltid:p
      14

Anbefalte innlegg

Hei folkens, tørr jeg dette? :blush:

sorry jeg klikket her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1370937&st=0

jeg ble bare så utrolig lei usaklig mas hele tiden, jeg tar meg ikke nær av det men ble litt lei, og.. sur :ph34r:

Jeg har ikke vært på latsiden med musikken.

Her er noen splitter nye låter:

Ready for the future

http://www.youtube.com/watch?v=MUIh32KSiuk

You gotta believe in yourself

Fremdeles er jeg helt selvlært :)

bare å si hva dere synes eller kjefte, jeg skal ikke klikke like mye som før, prøve på :p

og hvis du er et plateselskap er det bare å si fra der også

bortsett fra universal music for jeg vil ikke jobbe med de tror jeg, de virker for høytidelige, det kommer bare til å bli krangling :p

ellers så er det gøy å holde på på egenhånd fremdeles, men har ønske om å samarbeide med fler andre en gang :) har en bandkompis jeg lager kul musikk med :D

jeg oppløser de dumme reglene mine

mvh

d.

Endret av dronjom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg syns du har talent og tøff som går dine egne veier. Dani låten var det litt driv i og klart best. Savner litt mer driv i bassen som Yello, men det kan hende det var bass uten at laptoppen klarte å gjengi. Generelt, så faller vokalen gjennom og syns engelsken har litt oslodialekt. (dette hører vi på vestsiden, heia Brann)

Ready for the future husker jeg ikke lenger

You gotta faller også gjennom på vokalen. Høres ut som en robotstemme og det er jo greit. Men problemet er at batteriene på roboten er dårlig.

Filmpotensiale!

Lenke til kommentar

Ikke meningen å være kjip men musikken din er helt forferdelig. Selv jeg kan mekke sammen noe lignende på underkant av en time og jeg har minimalt med erfaring. Vel, øvelse gjør mester. Lykke til :-)

Endret av Rumpelstiltskin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg har brukt under en time på alle tre egentlig så dere vet det :p komponnerer ganske fort, og på egenhånd og med en bandkollega som også er selvlært.

takk for komplimentet ludvig.

Rumpelstiltskin; ja alt etter sin smak, men husk på at jeg er helt ny på trance stiler også

takk for lykke til'en :)

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

jeg har brukt under en time på alle tre egentlig så dere vet det :p komponnerer ganske fort, og på egenhånd og med en bandkollega som også er selvlært.

takk for komplimentet ludvig.

Rumpelstiltskin; ja alt etter sin smak, men husk på at jeg er helt ny på trance stiler også

takk for lykke til'en :)

Herregud man!

Folk klager over at musikken din er noe av det verste man har hørt, og alikevel gidder du ikke å PRØVE å gjøre det skikkelig.

Du skjønner vel at Michael Jackson ikke lagde Billie Jeans på under en time?

Du skjønner vel at Tiesto ikke lagde Adagio for Strings på under en time?

Du skjønner vel at The Rolling Stones ikke lagde Anybody Seen My Baby på under en time?

I tillegg, så håper jeg du skjønner at Karpe Diem ikke lagde Tusen Tegninger på under en time?

Sistnevnte tok jeg med fordi det er Norske suksessfulle artister, noe som er oppnåelig å bli. Og selv de brukte lengre enn en time. Jeg kan se for meg 50-100 timer på en sang, og dette er selv når de bruker profesjonelle fagfolk innen lyd.

Hvorfor poster du sanger som du har brukt en time på? Hvorfor ikke lage noe skikkelig og overraske alle med hvor bra det kanskje kunne vært?

For det første er engelsken din forferdelig, noen av sangene er spilt inn med for høyt signal slik at det bare skurrer, andre sanger kan man ikke tyde et eneste ord av hva du sier siden du bruker en microfon fra Biltema som du ikke justerer opp gainen på engang.

Seriøst man, rydd opp i livet ditt, hodet ditt og kompetansen din. Du må forstå at andre mennesker ikke er som deg, noe de fleste av oss her fikk inn med morsmelken og har forstått siden den gang. Andre mennesker trenger ikke like musikken din bare fordi du liker den. Folk flest her syntes jo musikken din er forferdelig, og dine reaksjoner på dette er å pøse ut tonnevis av sanger som bare er enda verre, og som du har brukt enda mindre tid på.

Jeg jobber mye med film, og har laget mye crap, masse lort og hesteshit. Men alle mine videoer jeg har valgt å legge ut på YouTube som jeg har forventninger til at folk kommer til å like, har jeg brukt enormt mye tid og krefter på å få så perfekt jeg bare klarer. Og av kommentarene på alle mine videoer det siste året er det kun positivt som går igjen.

Videoer jeg har fått flere negative kommentarer på enn positive har jeg fjernet fra kanalen min. Og jeg prøver igjen og lager noe bedre neste gang. Det handler om å ha en indre ydmykhet stor nok til å akseptere og forstå at andre syntes dette var dårligt, og prøve å ta lærdom på hvorfor folk syntes det var dårligt. Kanskje det ikke er blitt skikkelig bra andre gangen, men alikevel bra NOK til at folk syntes det er dugelig.

Dette er ikke kjefting, ikke personangrep og ingen forhåndsdømming. Jeg ser at du har en kreativ sjel, og kreative sjeler er vi avhengige av i vårt samfunn. Men du har en kreativ sjel som virkelig trenger en spark i riktig retning, både faglig og sosialt hva angår det du lager.

Jeg håper virkelig du kan ta dette til deg, og virkelig innse at det du har laget til nå er dårlig. Men at du tar lærdom fra dine opplevelser her på forumet og en dag lager noe skikkelig heftig med mange titalls timer arbeid under panseret.

Jeg skal ikke si lykke til, til deg. For det er noe du ikke trenger. Det du trenger er ydmykhet overfor kritikken du får av dine prestasjoner, mot til å bruke lengre tid på det du produserer, forståelse for hvordan du skal produsere enda bedre og kompetanse innen det tekniske for å finpusse alt i post-production.

Jeg håper du lykkes. Jeg beundrer alle visjonærer innen musikk og film som har et øye for god komposisjon. Men at jeg håper du lykkes gjør ikke sangene dine bedre. Men jeg ønsker deg et nytt pågangsmot for å gi bånn gass, og ønsker at du publiserer det her på forumet når du har fått noe skikkelig til.

Gi gass, mann! Du er den eneste som hindrer deg selv fra suksess, men den eneste ansvarlige for den suksessen du en gang kanskje får. Og det gjelder for alle. Noe jeg liker å tenke er at jo større ambisjonene er jo mindre en listen over unnskyldninger for å ikke gjøre det. Men jo flere unnskyldninger man får til å ikke se på tutorials, lese seg opp teknisk på hvordan man produserer og sist men ikke minst, jo flere unnskyldninger man skaper for å ikke legge enormt mye arbeid i det man gjør dess mindre blir ambisjonene.

Endret av IceBlitz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

ett svar: jeg lager musikk fordi det er gøy, jeg skal fikse låtene bedre, jeg lover. Men atte jeg er dritglad for at jeg har lært meg Garageband på egenhånd foreløpig, for da forbinder jeg det bare med lek og syns det er spennende enn om jeg hadde fått det tredd over hodet, slik som andre jeg hører om som er lei musikk fordi de hadde det på skolen.

men takk for langt og innholdsrik respons, setter pris på det. men skjønn bare at jeg syns det er gøy å skape nye ting hele tiden, jeg er 24 år , og jeg fant gamle papirer på at så sent som i 10.klasse hadde jeg krysset av på Nei på at jeg ville drive med musikk/bli musiker, så du ser jeg har ikke så mye erfaring bakover egentlig, men hører utrolig mye på musikk da. jeg lager min egen spilleliste hvis jeg mangler en låt å ha med meg på musikkspilleren i hverdagen. prøver å være med å engasjere for å skape bra musikk, sorry hvis jeg sprer mye dårlig halvveis råmateriale :p skal skjerpe meg og lage mer Skikkelig!

liker kommentaren/innlegget ditt egentlig, men jeg er ofte ikke så høytidelig av meg som jeg håper folk vil ta til seg :p

Lenke til kommentar

but what is your opinions on this songs with a little easyer style :

Winter is now

http://dl.dropbox.com/u/10775508/bergiansand/Winter%20is%20now.mp3

Little boy

http://dl.dropbox.com/u/10775508/bergiansand/little%20boy.mp3

Clean singer

http://dl.dropbox.com/u/10775508/bergiansand/Clean%20Singer.mp3

passer jeg bedre å lage/synge slike sanger?

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

men det må vel gå an å legge ut litt låter og gøy bare på gøy i ny og ne ? det er liksom nyskjerrigheten på hva som ikke er laget enda, fins det noen uoppdagede sjangrer enda, liksom? og så er det jo bare for andre å si fra om de vil plukke opp noe og covre det, jeg har liksom lyst til å ha musikk komponneringen på hobby nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...