siggii Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hei godtfolk! Har noen sånne små prikker her og der på brystet, de likner på helt vanlige føflekker, bare at de er røde isteden. Regner derfor med at det er noe blod-greier. Har hatt de i maaaaange år, og har prøvd å stikke hull på en med en nål, uten at det hjalp. Det er ikke mange av de, en fem-seks stykker tilsammen, så det gjør meg egentlig ikke så mye. Bare tenkte det kunne vært interessant å vite hva det egentlig er! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det er nok føflekker men av den gufne sorten. Du bør få fjernet dem kirurgisk og få dem analysert da slike føflekker har stor risiko for å utvikle seg til hudkreft, noe du ikke vil ha. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Tror du det, da? Må presisere at det ikke ER føflekker, men er på størrelse med en, ser egentlig mer ut som en liten blodflekk, da de er helt røde, ikke bare brun-røde... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Du skal definitivt ta det alvorlig og ta det opp med legen din. Føflekker kommer i mange varianter og hvis de ikke er trillrunde, hårløse og ensfarget så er de en risiko. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Ok, skal undersøke de litt mer da. Takk for svar Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Har de holdt seg på samme sted alle disse årene? Og trykktesten har du prøvd (altså trykke med vannglass og se hvordan de oppfører seg)? Vært hos lege? Lenke til kommentar
siggii Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Ja, jeg tror de har vært på omtrent samme sted, har ikke tenkt at det kan være noe særlig alvorlig, så jeg har aldri testet noe av det, nei. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg har nok slike jeg også og har hatt dem i mange tiår. Slapp av. Ikke diskuter helse på Internet hvis du ikke vil bli helt paranoid. Slapp av og be eventuelt legen ta en kikk neste gang du er innom. //Ole Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Angående føflekker så er det faktisk helt greit å være paranoid. Hudkreft er ikke mulig og behandle og hvis de ikke klarer å fjerne det ved operasjon så er rett og slett løpet kjørt. Skikkelig dumt bare fordi "Det var jo bare en føflekk". Lenke til kommentar
siggii Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Søkte litt på nettet nå, og fant et spørsmål på lommelegen.no med en beskrivelse som høres veldig liknende ut. Svaret fra legen der var at det var helt ufarlig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Ja, det var det bror min trodde også. Han ble 34år, død av føflekk-kreft(Hudkreft). Endret 11. november 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg hadde en gang noe lignende men det var over hele kroppen og mye mindre enn føflekker Det gikk vekk etter tre dager men gikk i etterkant til legen med det. Han sa at det var en allergisk reaksjon Men det er nok ikke det du har Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Ja, disse er helt ufarlige og det er mange som innehar de på kroppen om man ser etter. De starter som små, og blir ofte større utover livet. eneste grunnen til å fjerne de er av estetiske grunner. Dette kan man lett gjøre med laser. Da tar man gjerne mange om gangen. Endret 12. november 2011 av -Lasse Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Du bør nok gå til en lege med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå