Gå til innhold

Hvilken kokebok anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg jul, og jeg tenke jeg skulle bruke anledningen til å ønske meg litt kjøkkenutstyr. For å få nyttet kjøkkenutstyret (jeg forhåpentligvis får), kan det være greit med en skikkelig kokebok.

Det jeg er ute etter er detaljerte oppskrifter med gode beskrivelser. Jeg er ingen kokk, men jeg liker å lage mat og er flink til å følge oppskrifter. Altså vil en dårlig bok føre til dårlig mat. En blanding av tradisjonell norsk mat og utenlandske impulser haddde vært fint; både hverdagsmat og fest/helgemat.

Jeg vet at det er nok av oppskrifter på nettet, men jeg sliter med å finne de gode. Veldig mye baserer seg på hermetikk, pulver og lignende, og det er jeg ikke interessert i. Har alt for lenge levd på et par hakk for dårlig kosthold, men har det siste året skjerpet meg en hel del, i tillegg smaker jo skikkelig hjemmelaget best.

Takker for svar...

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fryktelig mange kokebøker, men den jeg bruker mest for hverdagsting er nok "Familiekokeboka" av Tom Victor Gausdal og Ole Martin Alfsen. Den bør man kunne finne på tilbud til 250 kroner.

Jeg har også brukt Andreas Viestads "Hvordan koke vann" mye, men den er nok ikke den beste som første kokebok. Ellers bør jo et hvert norsk hjem ha en utgave av "Den smårutete kokeboken".

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...