Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en yrkesmilitær?

Anbefalte innlegg

Denne går til jentene/kvinnene her, men kan godt høre om saken fra menn også hvis dere ønsker det :p

Enkelt, kunne du ha hatt et langvarig forhold til en som var soldat? Og da tenker jeg spesielt på personer som er i spesialstyrkene, det vil si er mye ute på øvelse og på jobb. For å ikke snakke om utenlandstjeneste.

Så kunne noen av dere ha hatt et langvarig forhold eller giftet dere og stiftet familie med en sånn en? Hva tenker dere om det? Ville dere helst ønsket at han skaffet seg et annet yrke?

Ble mange spørsmål, men har tenkt på dette, ønsker selv å bære spesialjeger i FSK :)

Postet av anonym: f8f81b1a03ad74582d555456cb28fd84

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dessverre. For det første så takler jeg ikke avstandsforhold, noe dette da måtte ha blitt, ihvertfall delvis. For det andre så støtter jeg ikke krig og misliker 'misbruket' av menn i krig.. han ville bare blitt enda en brikke i deres store spill, og jeg hadde pådratt meg flere sykdommer hvis jeg skulle gått å bekymret meg blå hele tiden han var borte.

Lenke til kommentar

hadde jeg fått tilgang på våpen og skytebane gjennom henne da? nei tror ikke det hadde vært noe særlig, hadde selv lyst til å dra utenlands etter 1.gangstjenesten men ser på det som sånt man gjør for å oppleve verden før man stifter familie. hvis du hadde hatt dame og kids så hadde du nok heller ikke hatt så lyst til å være borte fra dem et halvt år i slengen. har du ikke sett filmer? begge er utro, mannen blir en paranoid, konebankende fyllik og henger seg selv til slutt, i paradeuniform, etter å ha blitt kastet ut

Lenke til kommentar

Sjansen for utroskap øker også betydelig når man er ute på oppdrag i seks måneder av gangen

Hvorfor?

Man ønsker nærhet, og for enkelte kan de oppnå det gjennom andre enn kjæresten[i den perioden]. Det er jo mange andre grunner enn dette også.

Psykolog Frode Thuen har skrevet en del om dette, men finner ikke artikkelen han skrev på nettet, selv om jeg har søkt i 10 min.

Lenke til kommentar

Da vil vel heller det være et generelt problem for de parforhold hvor den ene parten ønsker mer nærhet enn hva den andre parten kan/vil gi. Ikke et problem direkte knyttet til utenlandstjeneste og/eller det faktum at den ene parten er yrkesmilitær.

Det er heller ikke uvanlig med et par hjemreiser i løpet av de seks månedene, så om man drar ut for seks måneder, betyr ikke det at man ikke ser kjæresten sin i det hele tatt i løpet av de seks månedene.

Lenke til kommentar

Det er heller ikke uvanlig med et par hjemreiser i løpet av de seks månedene, så om man drar ut for seks måneder, betyr ikke det at man ikke ser kjæresten sin i det hele tatt i løpet av de seks månedene.

Jeg blir rar bare jeg må gå ett par dager uten å kunne få se, holde, kysse den jeg elsker, så det hadde ikke vært noen trøst om han hadde kommet hjemover ett par ganger i løpet av de 6 månedene :p

Lenke til kommentar

Nei, det kunne jeg ikke. Men det er, som en bruker tidligere her har nevnt, p.g.a fundamentale forskjeller i hva man mener.

Jeg er hodestups forelsket i noen som er fast bestemt på å bli yrkesmilitær - det er et stort dilemma for meg personlig...

Dette jeg frykter mest av alt :/ Kunne du ikke oversett dette? Og heller tilbringe tiden med den du elsker og ikke se på hvilket yrke han har?

Lenke til kommentar

Jeg blir rar bare jeg må gå ett par dager uten å kunne få se, holde, kysse den jeg elsker, så det hadde ikke vært noen trøst om han hadde kommet hjemover ett par ganger i løpet av de 6 månedene :p

Hehe, men kanskje du hadde vært enda gladere i han da? Siden dere vil se hverandre mye mindre, og at hver dag så kan du miste han bokstavelig talt. Eller ville dette bare slitt ut forholdet etterhvert?

Lenke til kommentar

Nei, det kunne jeg ikke. Men det er, som en bruker tidligere her har nevnt, p.g.a fundamentale forskjeller i hva man mener.

Jeg er hodestups forelsket i noen som er fast bestemt på å bli yrkesmilitær - det er et stort dilemma for meg personlig...

Dette jeg frykter mest av alt :/ Kunne du ikke oversett dette? Og heller tilbringe tiden med den du elsker og ikke se på hvilket yrke han har?

Vel, det er vel en ikke-sak p.g.a hans seksuelle legning. Jeg har feil kjønn så vidt jeg vet.

Men nei, altså, jeg mener at vi ikke har noe å gjøre i krig pr.dags dato. Vi kan gjerne ha ett forsvar, men det skal være ett forsvar, ikke styrker som slikker USA der solen ikke skinner. Når personen ønsker å jobbe i militæret, inkludert å dra nedover. Så tviler jeg på at vi hadde fått det topp sammen.

Men nå skal det jo sies, at jeg kanskje kunne tenkt annerledes over dette om den seksuelle legningen hans hadde gjort det til en mulighet :)

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Vel, det er vel en ikke-sak p.g.a hans seksuelle legning. Jeg har feil kjønn så vidt jeg vet.

Men nei, altså, jeg mener at vi ikke har noe å gjøre i krig pr.dags dato. Vi kan gjerne ha ett forsvar, men det skal være ett forsvar, ikke styrker som slikker USA der solen ikke skinner. Når personen ønsker å jobbe i militæret, inkludert å dra nedover. Så tviler jeg på at vi hadde fått det topp sammen.

Men nå skal det jo sies, at jeg kanskje kunne tenkt annerledes over dette om den seksuelle legningen hans hadde gjort det til en mulighet :)

Hehe åia beklager, trodde du var jente :L (no offence). Uansett hva hvis du møtte en skikkelig deilig og vakker jente da? Som også hadde flott personlighet, ville du da stått over pga politikse overbevisninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...