007CD Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 @Horge Det at en SSD kalles for en disk kan du takke Microsoft for. For hva oversetter Microsoft "Drive" med? Jo disk Ergo blir det en SSD disk til syvende og sist, dette er ett levefaktum man bare må venne seg til grunnet hull i det norske språket, og når den sprakende raden ikke har gode forslag å fare med. Uansett så er vell ikke resultatet noe annerledes om de hadde brukt Leoparden eller CV-90, da vektklassen fortsatt er godt over hva en laptop eller minnepenn vanligvis skal måte. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det at en SSD kalles for en disk kan du takke Microsoft for. Er ikke så nøye for meg hvem vi skal takke, mitt poeng var å påpeke en åpenbar feil - cv90 er en stormpanservogn. I et forum hvor vi ellers spikker mer fliser enn Emil, så er det jo greit med litt etterrettelighet også når man omtaler odde temaer. Uansett så er vell ikke resultatet noe annerledes om de hadde brukt Leoparden eller CV-90, da vektklassen fortsatt er godt over hva en laptop eller minnepenn vanligvis skal måte. Tja, nå har jeg ikke noe særlig kjennskap til cv90 (husker forsvaret hadde et par stykker på test det året jeg tjenestegjorde), men en leo vil uansett slite med å knuse små og harde saker, dog forutsatt at den kjører rett frem. Den har myke belteputer på beltet (gummiputer som får beltet til å ha samme hardhet som et bildekk), og i tillegg ser jeg for meg at fjæringen vil svelge unna smårusk som en solid konstruert minnepinne. Sant nok veier en leo ca 40 tonn, men fordelt utover to store belter, så er det ikke så voldsomt per beltepute. Hvis du derimot tar av belteputene og setter på snøsko (beltenes svar på piggdekk), og deretter gjør en nøytralturn (vogna snur på femøringen ved at beltene roterer hver sin vei) på bar asfalt, da er det bare å ringe mesta for å få lagt ny asfalt. En minnepinne ville i den settingen ha blitt metallspon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå