Akse Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg hadde 42% der jeg kjørte. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hva som skal til for å eie sin egen drosje og bestemme alt selv? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/tema/yrkestransport/loyver.html?id=444316 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 På en 300 kroners tur: 8% moms, da har du 300 minus 24, det er 276. Det er lønnsgrunnlaget. Man trekker alltid fra momsen før man beregner lønn. Så trekker du 42% fra de 276, da har du igjen 115,92kr. Lenke til kommentar
gulnisse Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Når det først virker som det er noen drosjesjårører her så er det noe jeg lurer på: Hvorfor er ikke bilene utstyrt med GPS, så sjåførene bare kan plotte inn en adresse, istedenfor å måtte spørre passasjeren, eller risikere å ta omveier som fører til dårlig stemning. jeg har all mulig forståelse for at det er vanskelig å kjenne til alle steder i et så stort område som mange drosjesentraler dekker. Synes heller ikke det gjør noe om sjåføren er usikker, da forklarer jeg bare veien og får en liten samtale samtidig Men kan ikke skjønne annet enn at det å få GPS i bilene må lette arbeidet veldig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Det er GPS innebygd i taksameteret, og det er selvfølgelig valgfritt å ha en gps i tillegg. Men det virket å være mindre akseptert å bruke det med kunde i bilen(jeg var bare drosjesjåfør i tre uker). Det tar tid å skrive inn destinasjonsadresse, og kunden spør hvorfor man ikke vet hvor det er. Det var ikke bare et par ganger jeg fikk høre; "Vet du ikke hvor det er?". Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har kjørt drosje i ca 4 mnd til sammen nå. Selv om det er lange dager og dårlig betalt så trives jeg i jobben. Man må jo være glad i å kjøre bil da og tåle å få litt kjeft fra passasjerer en gang i blant. Det er jo enkelte som mener at man skal kunne alle gatene i byen siden man er taxisjåfør tydeligvis. Det er jo litt vanskelig når det er nesten 3000 gatenavn her i byen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er en ganske isiotisk prøve, som er mye mer flisespikkende enn det som er nødvendig. Derfor er det vanlig å jukse på den. Når jeg tok den, satt mange å SMS`et med en bekjent hjemme, som satt med kartboka osv foran seg. Så det er derfor det er så mange idioter i drosjebiler som ikke vet verken hvor veier er, eller hvordan man kommer seg dit?! Det er altså derfor jeg gang på gang, må forklare HVOR de skal kjøre, fordi de drar opp kartboka når jeg skal et sted. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er en ganske isiotisk prøve, som er mye mer flisespikkende enn det som er nødvendig. Derfor er det vanlig å jukse på den. Når jeg tok den, satt mange å SMS`et med en bekjent hjemme, som satt med kartboka osv foran seg. Så det er derfor det er så mange idioter i drosjebiler som ikke vet verken hvor veier er, eller hvordan man kommer seg dit?! Det er altså derfor jeg gang på gang, må forklare HVOR de skal kjøre, fordi de drar opp kartboka når jeg skal et sted. Vi jukset også på prøven faktisk. Det kom andre drosjesjåfører inn i prøvelokalet og spurte om vi ville ha hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå