Nohcho Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hei, jeg har et lite problem, hvis det kan kalles et problem da) Men prøver meg allikevel:) Jeg har blitt trukket 36% i skatt denne måneden, jeg har tabelltrekk, men det er ca 36%. Jeg er 18 år, ikke brukt noe frikort på over to år, studerer, jobber på kvelden. Har 50 000 i studielån, 60 000 i billån. Bor hos foreldre. Hittil i år har tjent 167 000, betalt nesten 40 000 i skatt. Har jeg noe sjanse på å få kuttet skatten?=) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det er november. De trekker halv skatt i desember, så det er nok mer jobb enn det er verdt å endre skattekortet for en måned. Så du får heller nyte pengene du får tilbake på skatten til våren. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvis du har tjent 167 000 og betalt 40 000 i skatt så er det ca 23%. Som nevnt så er det halv skatt i desember og ikke noe vits å bytte nå for å få lavere skatt. Du kan gjøre en enkel beregning av skatten din på Skatteetatens nettsider for å få et enkelt anslag på om du har betalt for mye/for lite i skatt dette året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå