Gå til innhold

Slik redder du en våt mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lite fuktuhell med Android-mobilen min nylig.. Jeg var kanskje litt for utålmodig og slo den på for tidlig, og alt av knapper (og blitzen) blinket som et tivoli.. Da løp jeg til den søndagsåpne Bunnpris'en og kjøpte ris.. Jeg holdt mobilen midt i et litermål, og helte tørr ris oppi (for dermed å unngå å måtte presse mobilen nedi risen).. Etter et døgn neddynket i risen tok jeg sjansen på å slå den på, og den har fungert perfekt siden..

I <3 ris!

Det er nesten en måned siden dette fuktuhellet mitt skjedde. Jeg tørket den og slo den på, og den har perfekt etter at jeg tørket den.. Men nå ser den plutselig helt død ut..

Hvordan er mulighetene for "senskader" av fuktig? Gir det mening at mobilen har fungert perfekt i nesten en måned, også slutter den å fungere nå på grunn av dette uhellet?

Lenke til kommentar

Gir det mening at mobilen har fungert perfekt i nesten en måned, også slutter den å fungere nå på grunn av dette uhellet?

Ja. Fuktskader kan nesten sammenlignes med rust. Blir du ikke kvitt alt, så kan du være sikker på at det sakte men sikkert fortsetter å gjør skade.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...