mobilen.no Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Har du vært uheldig og gitt mobilen en ufrivillig dukkert? Her er tipsenene som kan redde telefonen. Slik redder du en våt mobiltelefon Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) iPhone-brukere faila allerede på første punkt. Endret 10. november 2011 av N1ko 6 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Du kan forsøke å skylle å skylle telefonen i ferskvann, men det kan være vanskelig å få bort alt saltet. Kremt... Ellers bare velstand! Endret 10. november 2011 av Slimda Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hater sånne overskrifter: "slik gjør du......" blir alt for vg/db aktig. 2 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Du kan forsøke å skylle å skylle telefonen i ferskvann, men det kan være vanskelig å få bort alt saltet.Kremt... :)Ellers bare velstand! Ingenting i veien med dette. Komme seg raskest mulig til verksted med telefonen levert i ei bøtte vann gir de beste mulighetene for at telefonen overlever. Ellers har jeg hørt om noen som har kokt hovedkortet i vann med hell. Saltvann er normalt sett døden for hovedkort. Ferskvann er ikke så skummelt så lenge strømmen er koblet fra. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hater sånne overskrifter: "slik gjør du......" blir alt for vg/db aktig. Mulig det, men innholdet var kortfattet og godt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) iPhone-brukere faila allerede på første punkt. Alikevel er det lett å unngå vannskader med en iPhone. Mistet min i vasken som var full av vann med proppen i. Den sank til buns og lå der noe sekunder før jeg fikk den opp igjen. Frisk som en fisk den dag i dag. Selv ingen av de 2 fuktindikatorene på telefonen har slått ut. Endret 10. november 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) iPhone-brukere faila allerede på første punkt. Alikevel er det lett å unngå vannskader med en iPhone. Mistet min i vasken som var full av vann med proppen i. Den sank til buns og lå der noe sekunder før jeg fikk den opp igjen. Frisk som en fisk den dag i dag. Selv ingen av de 2 fuktindikatorene på telefonen har slått ut. Så det er slik at alle iPhone'ene vil fungere etter noe slikt :!: ? Endret 10. november 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 forsøke å skylle å skylle telefonen Ingenting i veien med dette. ... Ta en titt til. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvor er ristrikset? Ris absorberer vann! Hva med å skylle med isopropanol? Fjerner mineraler, og gjør at mobilen tørker fortere. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Ta en titt til. Blah. Du hengte deg opp i en liten typo Hvis vi skulle gått rundt og hengt oss opp i alle typoene så hadde ikke vi kommet oss langt. Hadde vært uvanlig om det IKKE var minst en typo i en slik artikkel. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Som jeg sa, der var ikke mer å påpeke. Jeg har allerede prøvd alle triksene som står her, og kan bekrefte at de fungerer i de fleste tilfeller. Faktisk var det en laptop til foreldrene mine som fikk den verste støyten. Den ble med på en seilbåttur, og endte opp med å få en bølge plaskende over. PC-en var dau som ei sild, og ikke hadde vi garanti. Så vi plasserte den i kjelleren... ... inntil tre år senere når vi gravde den frem igjen og testa. Og joda, den levde uten et eneste problem. Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Saltvann er ikke et problem om man kobler ut IBOX, skyller comput-digiten nøye under FERSK-vann og lar den tørke godt. Restart digitalserveren og mobilen er kliss som ny. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg hadde et lite fuktuhell med Android-mobilen min nylig.. Jeg var kanskje litt for utålmodig og slo den på for tidlig, og alt av knapper (og blitzen) blinket som et tivoli.. Da løp jeg til den søndagsåpne Bunnpris'en og kjøpte ris.. Jeg holdt mobilen midt i et litermål, og helte tørr ris oppi (for dermed å unngå å måtte presse mobilen nedi risen).. Etter et døgn neddynket i risen tok jeg sjansen på å slå den på, og den har fungert perfekt siden.. I <3 ris! Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Mener å huske at om du kjører kombinasjon ferskvann - rødspritbad - ferskvann så skal det få vekk mye salt, og..? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Rødsprit ville jeg aldri brukt i nærheten av noe som helst elektronikk. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Så det er slik at alle iPhone'ene vil fungere etter noe slikt :!: ? Ant. vil en like stor andel "iphoner" overleve dette fint som andel "androide" telefoner. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Så det er slik at alle iPhone'ene vil fungere etter noe slikt :!: ? Ant. vil en like stor andel "iphoner" overleve dette fint som andel "androide" telefoner. Men man kan i det minste forhindre videre ødeleggende utvikling av en vannskadet mobil ved å kunne ta ut batteriet øyeblikkelig. For det har jeg klart å gjøre med min Sony Ericsson XPERIA X1 mobil det. Den ble vannskadet og tok batteriet ut umiddelbart. Og per i dag så lever den mobilen helt fint. Det eneste som ikke funker 100% er selveste hardware tastaturet på den. Endret 11. november 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Som sagt hadde jeg ingen problemer med å bare slå av mobiltelefonen med en gang jeg fikk tak i den. Derfor virker argumentet mer konstruert enn faktisk virkelighet. Jeg fryktet det samme, men ble gjort til skamme. Endret 15. november 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Gjorde akkurat det samme når lille jenta mi kastet iphone 4 i doen. Den var under i ca 2-4 sekunder. Dro den opp, slo av. Over tid fikk den desverre problemer med proximity sensoren. Ellers funket den bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg