Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til valg av sub og forsterker?

skrossli

Anbefalte innlegg

Tenkte å skaffe meg litt bedre bass i bilen, og trenger derfor litt hjelp til valg av sub, forsterker og kasse.. :D

har en mercedes w124 som er ganske tett, så trenger noe med trøkk i til rundt 5-6000 kr..

har sett litt på basspakker og div. og fant en som jeg kunne tenke meg:

basspakke

noen som har erfaringer med denne pakken eller som har noe bedre forslag? :new_woot:

Endret av skrossli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dynabel pakka er helt grei, men jeg er litt skeptisk til den kassa som følger med, for den er neppe 100% opptimal til de elementene. Var jeg deg så ville jeg bygget kasse selv, og fikset så bassrefleksrørene kom opp i hatthylla...

2 Slike feks: http://www.judysbilstereo.no/subwoofere/12/ground-zero-gzrw30spl-2x2-ohm-1000w-spl-power

Og en slik: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/dynabel-bf4501

Så får du noe som virkelig funker ;)

Lenke til kommentar

noen som veit hvordan dynabelpakka er i forhold til en kicker comp 2x12 pakke?

Kommer ann på om du er ute etter mest mulig trykk, og driter litt i hvordan det låter, eller om du vil ha noe som trykker greit og er behagelig å høre på... Jeg hadde valgt dynabelpakka framfor kicker lett.... Men kunne jeg velge fritt i din prisklasse +/- så hadde jeg valgt GZ subene jeg linket til over her ;)

Lenke til kommentar

da blei det en power acoustic mofo 15 istedet:)

må jeg lade opp en brukt kondensator før bruk?

regner med at jeg må det, men åssen gjør jeg det? det fulgte ikke med noe motstand..

Hva skal du med en kondensator?? Har du et batteri som er over 10år gammelt så bør det byttes. Har du batteri av nyere type, så har du ikke noe bruk for en kondensator, så det var bortkasta penger ;)

Lenke til kommentar

da blei det en power acoustic mofo 15 istedet:)

må jeg lade opp en brukt kondensator før bruk?

regner med at jeg må det, men åssen gjør jeg det? det fulgte ikke med noe motstand..

Hva skal du med en kondensator?? Har du et batteri som er over 10år gammelt så bør det byttes. Har du batteri av nyere type, så har du ikke noe bruk for en kondensator, så det var bortkasta penger ;)

fikk den med på kjøpet, så kasta ikke bort noen penger der, nei..

kan like gjerne koble den til, for noen mener jo at det funker.

Lenke til kommentar

Tenkte å skaffe meg litt bedre bass i bilen, og trenger derfor litt hjelp til valg av sub, forsterker og kasse.. :D

har en mercedes w124 som er ganske tett, så trenger noe med trøkk i til rundt 5-6000 kr..

har sett litt på basspakker og div. og fant en som jeg kunne tenke meg:

basspakke

noen som har erfaringer med denne pakken eller som har noe bedre forslag? :new_woot:

te

Tro meg, det du trenger er "bare" en kicker cvx 12" sub. Spiller helt sykt til prisen å være!

Jeg hadde en 12" i en caravelle og det spilte sykt i den. Sats på kicker du :)

Lenke til kommentar

Hehe, bare det å foreslå enkicker her nå, sier jo igrunn det meste om din erfaring med bilstereo, hehe.... Kicker er for dem som ønsker masse bråk ;)

Hvis du først skal ha bass i bilen, hvorfor velg noe halveis?

Spør du meg om det?? Når du selv foreslår en kicker?? Hvor mange forskjellige suber har du testet? Det aner meg at det ikke er så mange, for kicker kommer langt ned på listen over bra subelementer ;)

Lenke til kommentar

Haha, sorry, meg, men hvem liste har du? Rart kicker er så populær da? Kicker kan spille like bra som andre merker må ha to elementer for å klare. Prøvd mange basser jeg.

Da burde du sjekke en gang til, hehe... Kicker er populært fordi det spiller masse bass, og veldig mange på 18år driter i hvordan det låter, bare det bråker masse, og tror at det er sånn det skal være. Men dette er ikke sånn det burde være, det skal være behagelig å høre på også, og det er det sjelden det er med kicker. Kicker er litt som Rockford, de lever på ryktet sitt.

Nå om dagen er det MASSE som låter MYE bedre enn kicker, men det har tydligvis ikke du fått med deg, enten det eller så er ørene dine ødelagt. Har du testet suben trådstarter har kjøpt nå? Den er ikke noe typisk SQ element den heller, men låter bedre enn kicker. Men hva vet vel jeg, har bare drevet med bilstereo i 20år jeg så...

Du synes vel kanskje det er greit med et par 6x9" i hatthylla også du, når du har sub baki?

Heldig vis så er det sånn at smaken er forskjellig, og det viktigste er jo at du selv er fornøyd, men når det kommer til å anbefale ting til andre, så må du vite hva du snakker om ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...