Gå til innhold

Ufattelige datakjeden.no - spørsmål om avbestilling eller ikke

Anbefalte innlegg

Hi,

jeg har bestillt to ting fra datkajeden den 31.10. på kveld. Massevis på lager av begge. So gikk det ei uke uten at status ble endret fra "behandlet" og uten at sporingsnummer dukker opp. Skrev da flere email til dem uten svar. Nå på mandag ble status endret til "sendt" (på kvelden) og jeg fikk opplyst et trackingnummer. Dette nummeret kunne ikke spore noe. Ringte da i går og spurte om det. Fikk beskjed at jeg skulle få en email fra lageret med oppdatert trackingnr. Fikk ingenting.

Ringte da i dag og fikk beksjed om at pakken er sendt fra Trondheim og at problemet angående sporingsnummer ligger på postens side. Fikk også beskjed om at pakken har muligens kommet i dag (Lillehammer). Ingen lapp i postkassa, spurte også hos posten - ingenting. MEN: Nå dukker det noe opp under sporingsnummer: "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding".

Så hvis jeg forstår det riktig, so er pakken i det beste tilfellet nå på vei til poststasjonen i TRONDHEIM. Men i det verste, så her de overhodet ikke sendt det.

Mitt spørsmål nå: Avbestille og hvis ja - hovr kan jeg bestille for å få ting so raskt som mulig?

Har bestilt et datakabinett: CORSAIR CARBIDE 500R, og en vannkjøler: CORSAIR HYDRO H100. (Pris med levering hos datakjeden 1970NOK).

Jeg har lest (etterpå selv.) at de er drevet av den høyt useriøse ITD butikk AS som også driver Amentio.no og at jeg er ikke den enest som ble lurt av dem og at det kan også oppstå problemer med å angre på kjøp..

-veldig frustrert-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde benytte deg av angrefristen umiddelbart. Ikke la datakjeden/amentio få penger fra deg.

Jeg vil anbefale deg DustinHome.no som fremtidig butikk. De har gode priser, har glimrende service og tilbyr studentkonto (gratis frakt om du handler for over 2000,- og rabatt på enkelte produkter)

Lenke til kommentar

haha jeg har ringt dustinhome og de svarer også med en gang. Utrolig bra service. Fikk dessverre beskjed på at jeg kan ikke regne med levering før tirsdag så jeg avvente i hvertfall inntil i morgen tidlig med bestillingen. Prisen er faktisk BILLIGERE hos dem. Helt utrolig hvor idiotisk det har vært å bestille fra datakjeden.

Grunnet for at jeg vente nå er at hvis posten i trondheim skulle registrere pakken som tatt imot i morgen tidlig, så må jeg sende det tilbake på egne kostnader skulle jeg avbestille fra datakjeden.no. Det har jeg ikke lyst til. Hvis pakkestatussen er fortsatt det samme, så avbestiller jeg med en gang.

Spørsmål er nå også på hvilken måte jeg kan gjør det best. Siden jeg forventer det verste nå, kan jeg godt tenke meg at datakjeden bare komme til å ignorere avbestillingen min og sender varene da om noen uker. Skrive mail og ringe samtidig?

Betalte med kreditk.

Lenke til kommentar

Du burde benytte deg av angrefristen umiddelbart. Ikke la datakjeden/amentio få penger fra deg.

Jeg vil anbefale deg DustinHome.no som fremtidig butikk. De har gode priser, har glimrende service og tilbyr studentkonto (gratis frakt om du handler for over 2000,- og rabatt på enkelte produkter)

Ja, jeg er enig med deg i at Amentio og Datakjeden er crappy at best, men DustinHome har store huller man skal tenke seg om 2 ganger over også!

Erstattet rådyr PC-skjerm med ett år gammel bruktskjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...