Gå til innhold

Skal sette opp EyEfinity, noen spørsmål.


Romis

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har allerede en BenQ 2420HDB som støtter 1920x1080 oppløsning, DVI og VGA. Jeg har tenkt til å kjøpe 2x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616598 som støtter Hdmi, DVI og VGA. Det jeg lurte på var siden en av monitorene må ha Displayport for å fungere med eyefinity, kan jeg da kjøpe en hdmi-displayport adapter så fungerer det?

 

Vil det funke å bruke to forskjellige skjermer slikt sammen?

Jeg har også en TV på 42'' som også er koblet til skjermkortet, kan jeg fortsatt bruke eyefinity + det TV'et uten problemer?

 

Takker for svar.

( Jeg er ikke i stand til å svare på spørsmål før i kveld, fordi jeg skal på jobb fortløpende, så da svarer jeg i kveld hvis det er noen som har noen spørsmål. )

 

Mvh,

Romis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En skjerm må bruke displayport, hvis ikke skjermen støtter det trenger du et aktivt adapter (ikke en simpel overgang altså). Jeg betalte en tusenlapp for mitt aktive adapter, de koster litt og trekker gjerne strøm fra en usb-utgang på pcen.

 

Når du kobler til TV`en tror jeg du må ta utav en kabel og plugge inn tven.. Og så plugge om igjen når du skal bruke eyefinity.

 

Jeg hadde Eyefinity koblet til et 5970 men kjøpte et ekstra kort - 5850, for å få flere skjermutganger til prosjektor. Da kunne jeg slå av Eyefinity og slå på alle 4 skjermer, eller slå på kun 3 skjermer over Eyefinity. Du kan keybinde det meste slik at du kan skifte mellom skjermmoduser med hotkeys, det du ikke kan keybinde er Crossfire. Det må aktiveres og deaktiveres "manuelt" i catalyst control panel.

 

Du kommer sikkert til å bruke Eyefinity kun mens du spiller, og ha det deaktivert resten av tiden. Dette siden Eyefinity er veldig upraktisk ute i windows.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...