Gå til innhold

S-ATA problem

Joggi

Anbefalte innlegg

holder på å bygge en pc med S-ATA oppsett

Sitter med abit NF7-S 2.0 og en WD 120 mb s-ata hd

saken er den at jeg mener at jeg har satt opp allt riktig i bios og koblinger og når jeg kommer til raid utility så finner jeg disken der men kan seff ikke sette opp raid da det er bare 1 disk

MEN

Når jeg skal sette opp win XP så finner den ikke noe hd

under kopieringa/booting så får jeg en feilmelding om at driverfilen for raid/S-ata lager en uvanlig feil (kode 1024) i linje 2118 i d:nt.....oemdisk.c.

har prøv med flere versjoner av xp norsk og eng men samme feilen dukker opp. Kan ikke installere noen OS uten at den finner hd.

Hva er feil og hva kan jeg gjøre??

Hva gjør man vanligvis på et S-ATA oppsett første gangen med bare 1 S-ATA disk og ingen IDE disker utenom cdrom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vert borti s-ata, men du kan jo prøve å spesifiere driver under setup av windows. Klikk f6 når får du får beskjed om det (står nederst i grått felt, tidlig i setupen) , og ha riktig s-ata driver på floppy.

Kansje ett skudd i blinde men dog.

Lykke til

Lenke til kommentar

klarte å få flasha bios men måtte gjøre det 2 ganger før det funka så no får jeg formattert gjennom windows og ting ser ut til å funke

irriterende å måtte oppgradere bios i et nytt hk som burde ta de fleste nyere komponenter for å få det til å virke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...