r0zie Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) hei, merker at med min pc så stagnerer farten på rundt ca 2MB/s mens på dama sin laptop stagnerer den på rundt 7-8, på samme nettverk.. er det forskjell på trådløse mottakere eller er det noen instillinger som kuker seg? pcen hennes er litt nyere enn min, min er 4 år.. Endret 10. november 2011 av r0zie Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Tipper du har 11g, mens hun har 11n. Du kan bytte nettverkskort i de fleste maskiner, evt bruke usb-dongle. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 noen måte jeg kan sjekke dette på uten å opne laptopen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Du kan jo sjekke tilkoblingshastigheten på trådløsnett. Du finner det nederst til høyre på oppgavelinjen (kan være skjult). Hvis denne er 54Mbit eller lavere, så er du trolig tilkoblet med 11g. Du kan også gå inn på kontrollpanel, enhetsbehandling, nettverk og se på egenskaper for kortet. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Bruker win7, fant ikke noen plass det sto hastighet, men på egenskapene på kortet står det Broadcom 802.11 Multiband Network Adapter Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Det sier ikke så mye annet enn at du har to frekvensbånd. Du kan laste ned SIW og se om den gir deg bedre info http://www.gtopala.com/download/oc/siw-setup.exe Endret 10. november 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 54 mbps sto det der, så da må det vel oppdateres Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Ja det var det jeg antok. Vær obs på at amerikanske maskiner "kun" bruker interne nettverkskort som produsenten selv selger. Det har med regler fra FCC å gjøre. Andre maskiner kan bruke vanlige nettverkskort som du får rimelig på ebay. Endret 11. november 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå