Wishmaster1 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg liker og bruke mail. Er enkelt og kjapt og skrive en mail istedenfor og sitte i en telefonkø. Man får forklart seg mye bedre på en mail, ved at man kan legge ved bilder eller skrive mer utfyllende svart på hvit. Men hvorfor blir det aldri besvart? Er det fler som har det slik? Eksempel: Sendte forespørsel om befaring til en comfort butikk. Vi skal pusse opp bad og vaskerom. Ganske omfattende jobb som sikkert kommer opp i 3-400 000. Men får ingen svar. Sendte purring på om de har mottat min mail. Fortsatt ikke noe svar.. Sendte mail til byggleverandør om ovn, at jeg ville ha en spesifikk vedovn. Og om de kunne frakte den til mitt hus og ordne med montasje. Ikke noe svar Vi skal bygge hytte, sendte mail til en hytteleverandør. Me dønske om et møte om en aktuell hytte vi hadde lyst på. Ikke noe svar. Og nei jeg sender ikek med hotmail adresse eller slikt, sender fra en seriøs aktørs mailadresse fra min jobb. Så skulle ikke havne i spam kassen til mottaker. Er det fler som har opplevd dette? Hvorfor oppgir en bedrift sin e-post adresse om de ikke har mulighet til å betjene den!? Utrolig frustrerende Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Er du helt sikker på at det ikke skjer feil, som at svarene du får havner i din søppelpostkasse, eller at e-postene dine ikke blir sendt? Når det skjer så mange ganger er det litt merkelig om de alle «ignorerer» deg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg kan ikke huske å ha sendt e-post til seriøse firma som ikke har blitt besvart. Noen svarer riktignok litt sent, men jeg tror at jeg alltid har fått svar. Og som ansatt i servicebransjen selv, så foretrekker jeg at folk sender e-post fremfor å ringe da jeg kan svare mye mer utfyllende, få tid til å innhente nødvendig informasjon og kan forklare bedre. Hva skriver du i emnefeltet? Enkelte spam-systemer reagerer på ord, setninger og setningsoppbygninger i emnefelt i større grad enn ellers i e-posten så man bør faktisk være litt forsiktig med hva man skriver i et emnefelt. Når det gjelder selve e-posten. Hvordan ordlegger du deg, og hvor mye skriver du? Skriver du for lite, slik at firmaet får for lite informasjon eller ser henvendelsen som useriøs, velger de å heller bruke tid på kundene som de ser som seriøse. Og skriver du alt for mye, kan det være at de utsetter det til senere når de har bedre tid, også glemmer de hele greia. I tillegg, hvis du ordlegger deg på en frekk eller hoven måte, er det nok mange som ikke orker å svare. For ordens skyld så gir ikke innlegget ditt meg noen som helst grunn til å tro at du skriver e-post med en frekk eller hoven tone Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg må si jeg har de samme erfaringene som Wishmaster1. Lenke til kommentar
Wishmaster1 Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Nei altså jeg mener da jeg skriver seriøse mail :-) Og jeg bruker ikke hotmail fordi jeg vet den havner lett i søppelboksen.. Jeg synes det hele virker litt merkelig. Skriver da ganske så utfyllende (mener jeg selv da) Og emnetfeltet inneholder som regen en overskrift til innholdet i amilen. F eks Befaring ved renovering av bad og vaskerom, eller Bestilling av vedovn.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Har du vurdert å ringe og spørre om e-postene har kommet frem? Lenke til kommentar
Wishmaster1 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Ja har selfølgelig det. Men poenget mitt er hvorfor oppgi e post når man aldri svarer på den. Når det skjer så mange forskjellige steder.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Men poenget mitt er hvorfor oppgi e post når man aldri svarer på den. Når det skjer så mange forskjellige steder.. Jeg tror man er forpliktet til å oppgi all tilgjengelig kontaktinformasjon, som e-post, telefon og adresse. Men man er ikke forpliktet til å svare på henvendelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå