PureDarkness Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Men Nvidias svar må vi vente på. Radeon HD 7900 i januar Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 I mine ører høres PRO bedre ut enn XT, så det kan virke forvirrende for folk som ikke har mye innsikt i hardware markedet. Noen som vet hva XT står for? Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 EXTREEEEEMEEEE! nei, det har faktisk jeg også lurt på, anyone? Lenke til kommentar
ryback Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 XT står for ekstra tøff. 3 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 XT, PRO osv er betegnelser ATI har brukt før. 9800 PRO, X800 XT, 1900 XTX osvosv. Siste kortene som hadde denne betegnelsen var vel HD 2900 serien om jeg ikke husker feil. Nvidia hadde jo lignende betegnelser, 6800 LE, GS, GT, Ultra osv. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det her er nyheter jeg har ventet lenge på. Da blir det ingen GTX570 nå, så får jeg heller nyte de seneste titlene over nyåret når HD4890'en skal pensjoneres. -Deluze Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Tror tanken med de rare suffiksene til ATI (forevah ) er at jo flere Xer jo bedre. Venter spent på mer nyheter på Southern Islad\Kepler fronten, det begynner tross alt å nærme seg! Morsomt at dere bruker "Hårføneren" aka 4870X2 i tittelbildet All jokes aside så holder det fortsatt koken for meg som ikke gamer mer enn 1680x1050, overraskende nok, dog med en litt mer potent kjøler fra Arctic Cooling Etter en google fant jeg dette på wikipedia: XT (eXTreme) Da tror jeg XTX betyr eXTreme eXtreme Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Håper på prisfall på 6900-serien, slik at eg kan få crossfire med mitt 6950, skal nok holde ein stund framover det oppsettet forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det finnes ingen konkret informasjon om de nye skjermkortene Vel, 28 nm er da ganske konkret. Det betyr en teoretisk dobling av transistortettheten på brikkene, noe som igjen kunne betydd en dobling av antall shadere. Fult så mye blir det ikke, det ryktes å bli 33% flere shadere, men til gjengjeld ryktes også en vesentlig endring av shaderne fra VLIW4 til Graphics CoreNext GPU (GNC). Det skal vistnok innebære langt mer GPGPU-vennlig programmering og ytelse, uten at det er offentlig detaljert noe mer ennå. (GDI Raptor vet sikkert mer, men er sikkert forhindret fra å røpe noe) Noe annen konkret info som har kommet frem er at GDDR5 byttes ut med Rambus XDR2 for 7900-serien. 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Blir nok å hoppe over 7 serien, som jeg gjorde med 5 serien. Har nå et 6970, forrige jeg hadde var 4870. Ser ingen grunn til å oppgradere med det første. 1 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Mer GPGPU-vennlig maskinvare trengs nok, pluss programvarestøtte. Nå om dagene går det jo lassevis av nVidia-kort til f.eks Folding@Home. Selv om det virker som at folk heller mer mot å bruke CPU, siden Stanford tilbyr store poengsummer for deres "BigAdv"-prosjekter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Noen som vet når mellomklasse-kortene kommer? Personlig håper jeg mer på litt mere features mtp lyd og bilde generelt, feks å kunne force custom-output. AtW Lenke til kommentar
Løve Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Gleder meg til jeg kan kjøpe et 9800 Pro igjen. Det var et fint kort. 4 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg tror noen misforstår artikkelen. ATI bringer ikke tilbake Pro og XT-betegnelsene. De er forbehold utviklingsnavnet Tahiti. Nummereringen kommer nok til å fortsette som på foregående modeller. 1 Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Gleder meg til jeg kan kjøpe et 9800 Pro igjen. Det var et fint kort. 9800 Pro var genialt - enkelt å flashe til XT Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Noe annen konkret info som har kommet frem er at GDDR5 byttes ut med Rambus XDR2 for 7900-serien. Det er ikke konkret info. XDR2 hadde vært artig, men GDDR5 har en del mer å gå på og er nok langt billigere. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Lurer spent på hva NVIDIA har i baktankene. Tenker meg sikkert att det blir noenlunde det samme, bare mye mere eksklusivere. Men jeg håper AMD gjør det bra, spesielt med tanke på att Bulldozer var en stor fail (fail som i att nesten ingen kjøpte dem). 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Har nettopp kjøpt meg 570 sli , så det blir å hoppe over neste generasjon av skjermkort , eventuellt kjøpe dobbelkjerne i slutten av neste år. Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Det som er noe drit med ATI er at hvis man har 120hz PC skjerm er at man ikke kan overklokke 1mhz en gang før det begynner å flimre på skjermen. Rart at de ikke har fikset denne feilen med driveren enda som er over 1 år gammel Da må vi som har 120hz bruke Nvidia kort som man kan overklokke uten at det flimrer. Tror ATI taper en del penger bare på det også. Endret 10. november 2011 av Kraa Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Man kan vel strengt tatt si at det er mer eller mindre 100% garantert at de første kortene som kommer i HD 7xxx serien ikke er 79xx kort. Jeg vil anta at de starter med 75xx, 76xx eller 78xx og de første skal vistnok være krympede HD 69xx kort. (Det er vist frem diverse spesifikasjoner på slike kort, men dette er rykter og spekulasjoner) Altså før den gode arkitekturen krymper de dagens og bruker dagens GDDR5 minne før de går over til rambus på de mer heftigere kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå