Gå til innhold

Hvor å få kjøpt "sossete" klær

Anbefalte innlegg

350 er så billig for en genser at til og med H&M har gensere som koster mer. Prisen er omtrent så lav som den kan få blitt, så det er kanskje litt for optimistisk å forvente at kvaliteten er noe å skryte av. Sikkert en fin genser, men det er greit å ha realistiske forventninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ikke fått kjøpt noe veldig mye enda, pga jeg for tiden har voldsomme eksamensforberedelser.

Men kjøpte en rosa genser fra Risøe for omtrent to uker siden. Jeg gikk for den "rene" stilen som anbefalt her; den er helt plain uten noen mønster på. Stoffet var ganske fint og myk også; tror det er det stoffet en kaller kashemere.

En fin farge til å piffe opp litt nå i vintersesongen; den kostet 349 kroner da... Synes det var litt for mye for en genser, men jeg svelger det; satser på at kvaliteten veier opp for det!

Hvilket stoff genseren er laget av skal stå på vaskelappen, og som andre har implisert: 349 kroner er ikke spesielt mye for en genser, og kasjmir er den nok ikke laget av. Hadde det vært 3490 kroner den kostet så kunne det kanskje vært kasjmir.

Jeg kjenner godt til hvordan det er å skulle handle skikkelige klær når man er vant til å handle på H&M, Cubus og de butikkene der hvor ingenting (nesten) koster mer enn 200,-. Alt virker grisedyrt. Men man blir vant til det. :)

Lenke til kommentar

Hva ehm...?!

349 kroner for en genser er egentlig ingenting, som student og et par år yngre enn deg synes jeg det er kjempebillig. Jenter pleier jo å handle klær for mange hundre/tusen kroner, så det var ganske rart for en jente å si at det var dyrt.

Jeg synes at fine gutteklær er mye dyrere enn fine jenteklær.

Lenke til kommentar

Hva ehm...?!

349 kroner for en genser er egentlig ingenting, som student og et par år yngre enn deg synes jeg det er kjempebillig. Jenter pleier jo å handle klær for mange hundre/tusen kroner, så det var ganske rart for en jente å si at det var dyrt.

Jeg synes at fine gutteklær er mye dyrere enn fine jenteklær.

Taha, enig i det siste.

Men som sagt; jeg er ikke vant til å kjøpe så dyre klær, men skjønner at jeg må tilpasse meg en ny tilværelse dersom jeg faktisk skal klare å kle meg slik jeg ønsker.

bare tenkte at en slik genser fra Risøe; altså, de selger jo ikke akkurat de store merkene da.

Men takk for gode tips til alle mann; dere er flinke shoppere!

Som jente burde jeg kunne mer om dette, menmen, jeg lærer!

Lenke til kommentar

^ Enig. Ikke bry deg for mye om priser, heng deg heller opp i hva som er fint eller ikke.

Finner du en genser som du syns er fin men koster 2000kr, så er det også sannsynlig at du finner noe billigere i samme stilen i en annen butikk.. Klesbransjen kopierer hverandre hele tiden.

Når det gjelder pris, så får man ofte det man betaler for.

Ifjor kjøpte jeg mye bukser, tskjorter og generelt klær på H&M, og de ender alltid opp med å bli slitt og ødelagt etter kort tid. Mens buksene fra Levi's og Nudie pleier å holde en god stund, og jeg kan gå med dem mer enn en dag uten at de mister passform.

Men som sagt, ikke heng deg opp for mye på priser. KJøp det du liker. Er det et billig plagg, så er du heldig. Er det et dyrt plagg, så kan du trøste deg med at du ihvertfall kommer til å bruke det med god samvittighet :)

Jeg har selv (som gutt da) ikke en favorittbutikk som jeg handler hos fast. Pleier å gå innom 4-6 faste butikker, og gjerne noen flere på veien, og se om de har noe jeg har lyst på. Ofte kjøper jeg en ting her, og en ting der fremfor å henge meg opp i en bestemt butikk.

Det hender også at jeg f.eks fnner en fin cardigan i en butikk der jeg vanligvis aldri skulle trodd har slike klær.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...