Gå til innhold

[Løst] Valg av laptop til spill. Spørsmål angående viktighet av specs

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå kommet til det punket at jeg må bytte ut laptopen min. Har ganske god peil på data, men lurer på hva slags specs som er viktigst i en bærbar beregnet på spill (til et begrenset budsjett, pga. studentlivet).

Her er tre eksempler på maskiner jeg har tittet på:

ASUS G53SX

http://www.dustinhome.no/asus-g53sx-ci5-23-4gb-500-gtx560m-156-w7hp/product/5010601024

Denne har NVIDIA GeForce GTX 560M, MEN Intel® Core™ i5-2410M 2.3 GHz. 4GB DDR3 1333 MHz

Acer Aspire 5750G

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647628

Denne har NVIDIA GeForce GT 540M, MEN en kraftigere prosessor enn begge de andre maskinene (Altså Intel® Core™ i7-2670QM 2.2 GHz.)6GB DDR3 1066 MHz

HP Pavilion dv6-6153

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/hp-paviliondv6-6153eo/156600.3003/

Denne har AMD HD6770M (hvordan denne yter i forhold til GTX 560M, men vet at den er svakere enn?). Den har Intel® Core™ i7-2630QM 2.0 GHz (altså litt svakere enn forrige, men bedre enn første?). 8GB DDR3 1333MHz

Spørsmålet mitt er da hvilke av disse spesifikasjone bør jeg tenke mest på når jeg kjøper en bærbar beregnet til spill?

Jeg TROR at HP'n fra netonnet er det beste valget, men har dere noen andre tanker?

Hvis dere trenger et utgangspunkt i hva slags type spill, så er BF3 og Skyrim gode eksempler på hva jeg vil bruke den til (vet jo at jeg selvfølgelig ikke vil kunne dra maks grafikk med denne prisklassen i laptop :blush: )

Tar også GJERNE imot tips til andre maskiner dere mener er bedre i denne prisklassen (helst maks 9 000,-)

Takker for all hjelp jeg kan få :thumbup:

\\Leakim

Endret av Leaκim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for ASUSen med tanke på byggekvalitet. i5 er minst like bra i spill som i7 (noen ganger bedre) + at det er sansyneligvis den kraftigste på lista.

Jeg har aldri hatt en Acer, men har hatt dårlig erfaring med HP temperaturmessig. Har en dv9000 som kommer opp i 114ºc for så å kollapse og ikke funke igjen før den har blitt helt kald.

Lenke til kommentar

Først: Har solgt Acer og min forrige PC var en Acer Aspire. Anbefaler den ikke videre, dårlig byggekvalitet. På min var det også mye temperaturproblemer. Jeg synes forsåvidt HPs pavillionserie er god, men for deg er Asusen best.

Kjølingen i G-serien til Asus er superb, nesten utelukkende gode reviews på byggekvaliteten. I tillegg får du en god skjerm med høy oppløsning, og GTX 560M-kortet er bedre enn 6770M-kortet. At prosessoren er dårligere trenger du ikke bry deg så mye om, slik det er nå er prosessorene mye bedre enn grafikkkortet i forhold til spill.

Mulig du må ofre litt batteritid og sitte i forelesning med en opplagt gamer-pc designmessig, men jeg er ikke i tvil om at ytelses-og kvalitetsmessig vil Asusen gjøre jobben bedre.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Høres ut som ASUS G er det jeg går for :)

Har vurdert saken (tatt en ekstra titt på pengesituasjonen), og funnet ut at jeg kan strekke meg til 9,5k og denne maskinen isteden.

Dette er vel det definitivt beste valget i denne saken da?

Intel Core i7 2670QM 2,2 GHz

NVIDIA GeForce GTX 560M

SO-DIMM DDR3 1333 MHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...