Kjetil.. Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 *snip* Når det spørres "hvorfor det er ett argument", så er jo det underforstått, "hvorfor det er ett relevant/godt argument". Men poenget mitt er følgende: Hvorfor er "det er bedre enn noe som er dårlig", ett godt argument? Det er sikkert bedre enn å få byllepest også, men det betyr ikek at det er bra. Man må ikke velge mellom to kjedlige ting. Det er ikke sånna t man må velge mellom grinding, og generiske oppfrag, man kan lage spillet så man får nok penger på andre måter, som faktisk er morsomme. Når det er sagt, kan jo hende disse generiske oppdragene er kulere enn jeg tror, men jeg lar meg ikke ovebevise av argumentet ditt. AtW Om det er ett relevant/godt argument kan selvfølgelig diskuteres, og jeg må si meg enig at både grinding og generiske oppdrag ikke er det som er et godt spill. MEN fra mitt ståsted foretrekker jeg generiske oppdrag fremfor grinding, som i bunn og grunn var det min kommentar gikk ut på. Selvfølgelig ønsker jeg heller kun en hel del håndlagde oppdrag, men som oftest er ikke dette en realistisk mulighet for utviklerne. Og argumentet mitt (Generisk oppdrag>grinding) kommer av en nylig positiv opplevelse med generiske oppdrag, nettopp i ett Bethesda spill, mer bestemt de "bounty-hunter" modsene som er laget til Fallout: New Vegas hvis du har prøvd de. De er ikke like kule som de oppdragene (er kun 3) som Bethesda selv har laget, men de ga meg likevel mye ekstra moro med spillet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det er det so kanskje var det største problemet i Oblivion for min del, altfor mye å gjøre. Jeg hadde over 100 timer spilletid, men runna det aldri fordi jeg bare loket rundt og lvl'et karakteren min, og til slutt gikk jeg lei siden jeg glemte hele storyen etc. Så foretrekker vanligvis litt mer linære, men fortsatt frie spill fek.s Fable serien er en salig blanding. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 MEN fra mitt ståsted foretrekker jeg generiske oppdrag fremfor grinding, som i bunn og grunn var det min kommentar gikk ut på. Hva i alle dager er forskjellen? Generiske oppdrag av typen drep 10 villsvin for Mr. X eller gå dit og lever datt er akkurat det samme som å gå ut og drepe 10 villsvin, eller løpe dit og ikke levere datt. Eneste grunnen jeg kan se til at man foretrekker generiske oppdrag er jo fordi man får en ekstra belønning. Spillere i dag klarer vel omtrent ikke gå 5 meter før de trenger belønning.... (Med mindre man ikke helt skjønner hvordan disse generiske oppdragene faktisk blir, da. ) 1 Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Er ikke dette gammelt nytt? Synes uansett at det er en god tanke, så får vi se hvordan det fungerer i praksis. Som sagt kan kvaliteten på autogenerert innhold fort ha langt lavere kvalitet en manusbasert innhold, men dersom de får en god balanse mellom de to kan det bli riktig så bra. Lenke til kommentar
wilsnow Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Når er det gamers anmeldelse kommer opp, noen som vet? Spillet ligger rimelig stabilt på 9,5, men blir spennende og se om det når helt opp hos gamer Lenke til kommentar
myndighetene Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Endret 6. mai 2018 av Hansemannan Lenke til kommentar
SkyrimBlirRått! Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 tror dette er en sisteliten finpuss greie som ikke har vært planlagt veldig lenge. De andre manus baserte oppdragene blir derfor ikke noe dårligere av den grunn, men selve spillet blir fyldigere... Kjenner en god smak av karakter 10 her... Lenke til kommentar
Dal Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Spillsjefen vil gi deg valuta for pengene. Les hele saken Dette likte jeg ikke å høre. Jeg er av den typen som liker å gjøre alle oppdragene som spillet kom med, og hvis det nå blir uendelig, blir jo det bare dumt. Det skulle vært mulig å skru av eller noe, så man kunne se en slags grense på auto-genererte og ferdig-genererte oppdrag. Lenke til kommentar
nightrazor Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Syntes nå dette virker veldig interessant, og skjønner ikke hvorfor så mange klager. Vi vil jo få en hovedhistorie og sidequests med disse ekstraoppdragene ved siden av. Tviler på at de fjerner innhold fra de opprinnelige questene for å få plass til dette, så dette blir bare en bonus. Nå kan du både grinde materiale og gjøre auto-quests når du er tom for quests å gjøre. tenker meg at dette blir et kult tillegg Lenke til kommentar
Burny42 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Bestilte fra CDON, og på siden står det at varene "pakkes"! Pakkes! Jeg skal ha det i morgen! Ellers blir jeg !!! Hørte at folk ikke fikk mw3 på release daten fra CDON heller. Gleder meg som en liten unge likevel! Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Noen som vet om det mest irriterende punktet med Oblivion er borte i dette spilet? Jeg tenker selvsagt på at fiendene levler opp sammen med deg... Føler det mest spennende i rollespill er å bli sterkere. Slik at man mot slutten kjøre over fiender som var en stor utfordring i starten. Og at man kan risikere å havne i for farlige omgivelser som man må trene seg opp før man kan besøke. 1 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Noen som vet om det mest irriterende punktet med Oblivion er borte i dette spilet? Jeg tenker selvsagt på at fiendene levler opp sammen med deg... Her har du en FAQ som besvarer spørsmålet ditt. -Deluze Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg likte godt de autogenererte oppdragene i Daggerfall. Noe av det som gjorde dem utfordrene var de autogenererte dungeonene og byene. Litt usikker på hvor godt det vil fungere i en skreddersydd verden. Blir kjedelig å gjøre autogenererte oppdrag hvis man drar tilbake til kjente steder om og om igjen. Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det høres drit bra ut. jeg trur nok jeg har i gjenn en del scripted quests, men da blir det i hvertfall evigvarende Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 MEN fra mitt ståsted foretrekker jeg generiske oppdrag fremfor grinding, som i bunn og grunn var det min kommentar gikk ut på. Hva i alle dager er forskjellen? Generiske oppdrag av typen drep 10 villsvin for Mr. X eller gå dit og lever datt er akkurat det samme som å gå ut og drepe 10 villsvin, eller løpe dit og ikke levere datt. Eneste grunnen jeg kan se til at man foretrekker generiske oppdrag er jo fordi man får en ekstra belønning. Spillere i dag klarer vel omtrent ikke gå 5 meter før de trenger belønning.... (Med mindre man ikke helt skjønner hvordan disse generiske oppdragene faktisk blir, da. ) Det finnes også generiske oppdrag av typen snikmord Mr. X og hans Onkel Dr. Y Å akkurat slike oppdrag, selv om de er generisk, er mye artigere enn å drepe 10 villsvin.. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) MEN fra mitt ståsted foretrekker jeg generiske oppdrag fremfor grinding, som i bunn og grunn var det min kommentar gikk ut på. Hva i alle dager er forskjellen? Generiske oppdrag av typen drep 10 villsvin for Mr. X eller gå dit og lever datt er akkurat det samme som å gå ut og drepe 10 villsvin, eller løpe dit og ikke levere datt. Eneste grunnen jeg kan se til at man foretrekker generiske oppdrag er jo fordi man får en ekstra belønning. Spillere i dag klarer vel omtrent ikke gå 5 meter før de trenger belønning.... (Med mindre man ikke helt skjønner hvordan disse generiske oppdragene faktisk blir, da. ) Det finnes også generiske oppdrag av typen snikmord Mr. X og hans Onkel Dr. Y Å akkurat slike oppdrag, selv om de er generisk, er mye artigere enn å drepe 10 villsvin.. Enig med den. Men det er fordi selv om oppdraget ville vært generisk, så er alle personer "unike" i Skyrim, de har et liv de lever, derfor vil vært drap føles unikt også Endret 11. november 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå