Lovegame Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hei, Jeg fyller 21 nå i starten av 2012 og har noen spørsmål ang. sertifikat til tung motorsykkel. Hva koster det, grovt beregnet? Hvor mange timer trenger man? Må man stille med egen sykkel? Har fra før av klasse B, men har lyst til å kjøre sykkel på sommerstid. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Du må ikke stille med egen sykkel. Agående kjøretimer og kostnader så er det veldig varierende, for noen går det kjempegreit, mens for andre så krever det litt mer tid. Men om du er normalt oppegående og ikke har mye mc-erfaring fra tidligere så tipper jeg du kommer unna med 15-18.000 kroner for det obligatoriske inkl. noen kjøretimer. En kompis av meg tok det obligatoriske, og en dobbelttime, og så oppkjøring, og endte på 11.000, jeg hadde litt mer å trene på så jeg tror jeg betalte rundt 15.000. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Dette var for en stund siden eller? For hos min kjøreskole er prisen på det obligatoriske uten kjøretimer (men med leie av mc. til oppkjøring) Kr. 12.830,- Så må du regne med ihvertfall 6 kjøretimer i tillegg vil jeg si hvis ikke du har kjørt mc før. + 6*760kr= Kr. 17390,- Og så er det gebyrer på trafikkstasjonen på + 1635kr= Kr. 19025,- Dette vil jeg si er et relativt realistisk overslag. Det kommer jo helt ann på din kjøring såklart, men selv jeg som hadde lett-lappen fra før følte det var greit å ta noen timer og bli ordentlig trygg på sykkelen. Endret 10. november 2011 av multisync Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Mener jeg betalte rundt 10000,-, dog dette for et par år siden. alt ifra 10000 til 20k, lurt å ringe litt rundt å høre. Endret 27. november 2011 av freddy85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå