TRS Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hei. Ja det dreier seg jo om et helt anlegg men en får vel kansje den beste kvaliteten her også dersom en kjøper forskjellige deler og ikke alt fra samma produsent. Skal altså ha et surround anlegg M/DVD. Best mulig til rund 35000. Ser en del film så det er vel naturlig at DVD spilleren må være bra. TV har jeg, den er 32" widescreen i sort utførelse så det hadde jo vert greit om anlegget også var sort. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Kjøp deg 4 stk Eltax som du kan bruke til front/rear...finn deg en stoor Eltax sub, og en eller annen senter høyttaler, kjøp en ganske dyr forsterker som er kraftig...da får du et ganske bra anlegg litt billigere enn det du tenkte....Eltax finner du hos Komplett...har selv et par Eltax høyttalere og de er bra i forhold til prisen! Lenke til kommentar
diss Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Har selv ett bra anlegg. Mirage FRX-7 fronthøytalere (tungdrevne som pokker -trenger kraftig forsterker), Mirage FRX-C senter, Mirage FRX-R som bakhøytalere og Mirage FRX-S10 som sub. Som forsterker har jeg Harman/Kardon AVR7500 og dvd spiller er Harman/Kardon dvd 25. Jeg kan ikke annet enn å si at dette anlegget rett og slett er sinnsykt bra, jeg er overmåtelig imponert over hva disse høytalerne (som egentlig er ganske små) er istand til å trykke ut av seg av kvalitet. All finishen her nevnt er sort, såvidt jeg sist hørte, så var det også mulig å få disse høytalerne i sort "lakk" finish. Prisliste: Mirage FRX-7: 8000,- Mirage FRX-C: 3000,- Mirage FRX-R: 4000,- Mirage FRX-S10: 4000,- Harman/Kardon DVD 25: 4000,- Harman/Kardon AVR 7500: 15000,- Samlet pris 38000,- Har brukt ca 4000,- på kabler og plugger, men det er absolutt verdt å bruke litt ekstra på dette. Og et siste lite tips, ligg unna elkjøp ol, og dra heller til en repsektable hifi-butikk/senter og snakk med mennesker som virkelig vet hva de snakker om. Kjøp utstyr som langkjøpt erfaring anbefaler. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Min anbefaling: -------------------------------------------------------------------------------- 1 stk Denon AVR-3803 film- og musikkforsterker (Sort) kr 9.998,- 1 stk Denon DVD-1600 DVD/CD-spiller (Sort) kr 3.498,- 1 par B&W DM603 S3 høyttaler (Sort) kr 7.996,- 1 stk B&W DM LCR600 S3 senterhøyttaler (Sort) kr 3.998,- 1 par B&W DM601 S3 høyttaler (Sort) kr 3.496,- 1 stk B&W ASW650 aktiv subwoofer (Sort) kr 6.998,- -------------------------------------------------------------------------------- Sum: kr 35.984,- I tillegg så trenger du diverse kabler. Det koster vel 1500-3000 kr litt avhengig av hvor dyre og lange du kjøper. For at dette settet skal spille optimalt bør du ha et rom som er over 20 kvm. Skal det brukes i et mindre rom får du bedre kvalitet ved å bytte til hakket mindre sub og/eller fronthøyttalere. Velger du å kjøpe et helt sett fra samme butikk, som i dette tilfellet, så får du som regel en grei rabatt hvis du spør om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå