FuzzFuet Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Har sett her og der og prøvd ut noen bilderedigeringprogrammer, men finner ikke et som er så simpelt og enkelt som paint Noen som har noen tips? Til mer krevende oppgaver har jeg Aperture3. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kan Inkscape være det du ser etter? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 incscape er vektorgrafikk og dermed noe helt annet enn mspaint. Men mspaint er så simpel at det ikke finnes programmer som er så lette å bruke men ett greit alternativ er pixelmator som kjører litt av photoshopmalen men er mye enklere å bruke. http://www.pixelmator.com/ Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Nå har vel Pixelmator blitt betalingssoftware, men uansett så bra at jeg gjerne betalte kr 209,- i App Store for å oppgradere til versjon 2.0. En enklere versjon, som kanskje ligner mye mer på MS Paint, er iPaint og koster kr. 14,- i App Store. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 incscape er vektorgrafikk og dermed noe helt annet enn mspaintJa det er det. Men da trådstarter ikke har kommet med tilbakemelding lar jeg muligheta stå åpen for at han faktisk kan finne det nyttig. Og ja - Det krever mer av brukeren for å mestre Inkscape enn pain. Men herregud for et bedre program da Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvis trådstarter trenger et Paint-alternativ er iPaint slett ikke dumt. Som de skriver i App Store: «has three brushes and nine colors». Burde være simpelt nok. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Mulig jeg formulerte meg litt feil Trenger et program som like enkelt som paint kan klippe, lime, resize og div med jpeg bilder Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Du kan prøve Pinta, skal visstnok være et alternativ til paint.net som også er ganske enkelt http://pinta-project.com/ Jeg har ikke prøvd det selv da det krasjer av en eller annen grunn hos meg menne... Noen her som har prøvd Pixelmator? Er det totalt overkill for casual bruk? Har vurtert å kjøpe det selv, aldri prøvd det Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Pixelmator er ålreit. Til (svært) enkel bruk kommer du neppe til å bruke alle funksjonene, men det er kanskje ikke noe stort mål – koster ikke mer enn en halvfull matpose ... Brukergrensesnittet er ganske enkelt, kreves ikke allverden for å gjøre enkle operasjoner. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Mulig jeg formulerte meg litt feil Trenger et program som like enkelt som paint kan klippe, lime, resize og div med jpeg bilder Altså, det innebygde "programmet" i OS X, Preview, kan jo både klippe, lime, resize, legge tekst, eksportere til div. formater. For meg virker det som om du ikke trenger å installere noe som helst. Ikke undervurder Preview selv om det ser ut som "preview" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå