Gå til innhold

Nytt PCIexpress x16 kort

sindredl

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode PSU'er å anbefale? Tenkte litt over 500W da jeg vil kunne bruke denne om jeg skal oppgradere litt senere. Fint om den ikke koster altfor mye også. Helst under 1000kr.

Som Malvado sa

Personlig hadde jeg nok fikset den datamaskinen du har nå med en høy kvalitets psu på 600 - 800 Watt + billig skjermkort og brukt noen av delene i en oppgradering neste år (2012).

Planer om å låne et 8800GTS kort til jeg får kjøpt noe bedre, men trenger en ålreit psu først, da jeg ikke vil risikere å drepe flere skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Nå har jeg satt inn den nye strømforyninga og det nye skjermkortet i pcen. ( corsair tx 650w v2 og gainward GeForce gtx 460). Problemet nå er at alt er helt dødt, dvs det virker ikke som om det kommer noe strøm fra den nye psu'en. Tror jeg har plugga i alt som skal være nødvendig.

Lenke til kommentar

Du har husket å koble alt av kabler inn?

Strøm til PSU, power-on bryter til hovedkort, 24-pin... etc?

Fungerer det å hotwire PSUen?

Fungerer maskinen med den forrige PSUen?

Fant ut feilen, den ene kontakten som passer ved cpuen var stikke nedi noe metall, blei vel en form for kortslutning.

Men nå, neste problem. Alt ser ut til å fungere, men skjermkortet viser ikke noe bilde på skjermen. Testa med det gamle skjermkortet mitt og det kom ikke noe bilde da heller. Også testa begge pci-e 16 portene, svart skjerm med begge. Hadde vært fint om noen hadde noen tips, skal teste litt i kveld med å ta ut og inn kort og ledninger.

Det som er litt spesielt er at det ser ut som det er en slags kontakt til skjermen, for når jeg tar ut skjermen av skjermkortet kommer det opp sånn box på skjermen "no signal - check cable".

Lenke til kommentar
Når du nevner det med at det kan være psuen som tok knekken på skjermkortet, så kanskje det stemmer. For fikk tak i et lite billigkort til 200kr (GeForce 8400GS) bare for å teste at det ikke var pcen som det var noe feil med. Det kortet fungerte en gang, når jeg hadde installert noen drivere og skulle reboote var det helt dødt.

Fant du ikke ut at PSUen kunne ha drept skjermkortet? Det er mulig den har drept andre ting også...

Lenke til kommentar
Når du nevner det med at det kan være psuen som tok knekken på skjermkortet, så kanskje det stemmer. For fikk tak i et lite billigkort til 200kr (GeForce 8400GS) bare for å teste at det ikke var pcen som det var noe feil med. Det kortet fungerte en gang, når jeg hadde installert noen drivere og skulle reboote var det helt dødt.

Fant du ikke ut at PSUen kunne ha drept skjermkortet? Det er mulig den har drept andre ting også...

Hehe jo, jeg har tenkt tanken, er bare litt bæd med defekt hovedkortet også : p da må jeg jo ha ny cpu også, for den jeg har nå har vel en annen socket og passer vel ikke i de nye Hovedkortene. Alt i alt har jeg snart kjøpt ny pc, Hehe.

Lenke til kommentar

Tror du det kan løses seg ved å skaffe et nytt hovedkortet? Bare mekke et billig kort med socket som passer til min cpu osv. Må jo nesten være der problemet ligger... Prøvde forresten å koble en USB telefonlader til en av USB portene, og det så ikke ut som telefonen fikk noe strøm herfra heller...

Lenke til kommentar

Ja ja, du ser nå hvor dyrt det kan bli å stole på en dritt psu når du fortsetter med å putte inn deler for å teste hva som er galt ;)

Bare vær glad du ikke kjøpte et nytt skjermkort til 2 høvdinger , da hadde det fort blitt dyrt ;-)

Haha ja, den dritt psu'en hadde jo tydeligvis drept alle komponenter utenom CPU'en : p asså, hva faen. Sant, men det nye skjermkortet jeg kjøpte fungerer (gtx 460). Skjedde ikke noe med det :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...